Scandinavian Brake Systems A/S

SBS 
(NasdaqOMXC) 
 
Skrædder blive ved din last.... [SBS]

Emner

#1
|
11:09 29-11-2010
Skrædder blive ved din last.... [SBS]

http://epn.dk/brancher/industri/article2251018.ece SBS kan købes med 50% overspris til lidt over 200 mil. Det er i mine øjne et rigtig godt køb, og indenfor samme område som SB, som han tjente en formue på at sælge til sindsyg overpris. Notox har trukket dem urimelig meget ned, og burde efterhånden være afviklet. Tror godt Skjærbæk kan se ideen. Og så kan han for 200 mil købe 'storebror'. Hvem ville ikke give lidt småpenge for den glæde. :-)
#2
|
11:14 29-11-2010
http://epn.dk/brancher/industri/article2251018.ece SBS kan købes med 50% overspris til lidt over 200 mil. Det er i mine øjne et rigtig godt køb, og indenfor samme område som SB, som han tjente en formue på at sælge til sindsyg overpris. Notox har trukket dem urimelig meget ned, og burde efterhånden være afviklet. Tror godt Skjærbæk kan se ideen. Og så kan han for 200 mil købe 'storebror'. Hvem ville ikke give lidt småpenge for den glæde. :-)
Last = Læst.
#3
|
11:27 29-11-2010
http://epn.dk/brancher/industri/article2251018.ece SBS kan købes med 50% overspris til lidt over 200 mil. Det er i mine øjne et rigtig godt køb, og indenfor samme område som SB, som han tjente en formue på at sælge til sindsyg overpris. Notox har trukket dem urimelig meget ned, og burde efterhånden være afviklet. Tror godt Skjærbæk kan se ideen. Og så kan han for 200 mil købe 'storebror'. Hvem ville ikke give lidt småpenge for den glæde. :-)
Hvilken last?
#4
|
11:28 29-11-2010
http://epn.dk/brancher/industri/article2251018.ece SBS kan købes med 50% overspris til lidt over 200 mil. Det er i mine øjne et rigtig godt køb, og indenfor samme område som SB, som han tjente en formue på at sælge til sindsyg overpris. Notox har trukket dem urimelig meget ned, og burde efterhånden være afviklet. Tror godt Skjærbæk kan se ideen. Og så kan han for 200 mil købe 'storebror'. Hvem ville ikke give lidt småpenge for den glæde. :-)
Hedder: Skomager bliv ved din læst ;->
#5
|
11:40 29-11-2010
http://epn.dk/brancher/industri/article2251018.ece SBS kan købes med 50% overspris til lidt over 200 mil. Det er i mine øjne et rigtig godt køb, og indenfor samme område som SB, som han tjente en formue på at sælge til sindsyg overpris. Notox har trukket dem urimelig meget ned, og burde efterhånden være afviklet. Tror godt Skjærbæk kan se ideen. Og så kan han for 200 mil købe 'storebror'. Hvem ville ikke give lidt småpenge for den glæde. :-)
Euroinvestor når det er bedst. Man tænker hvorfor man spilder sin tid.
#6
|
11:49 29-11-2010
Euroinvestor når det er bedst. Man tænker hvorfor man spilder sin tid.
nej. godt indlæg agurk.ser ud til at de tjener mere nu end dengang kursen var 10 gange højere, hvorfor er egenkapitalen faldet så vildt meget det sidste regnskabsår ?
#7
|
12:10 29-11-2010
nej. godt indlæg agurk.ser ud til at de tjener mere nu end dengang kursen var 10 gange højere, hvorfor er egenkapitalen faldet så vildt meget det sidste regnskabsår ?
Grunden til at kursen er i det leje den er i nu, i forhold til 'dengang' er at Notox er afskrevet. Notox var der kæmpe forventninger til, men det endte med at være en kæmpe fuser, og de har nu lejet fabrikshallerne ud, eller frasolgt dem til de oprindelige ejere af notox. Blandt andet af den grund har de lavet nogen gigantiske nedskrivninger, som har udhulet værdien. Men nu hvor overlevelsen skulle være sikret kan de koncentrere sig om hovedforretningen, nemlig produktion af bremser, som de har stor succes med, og har haft det altid. De bør lande næste år i et plus i området +30 mil. Lige nu er hele butikken lidt mere end 130mil værd. Og overskuddet bør vokse markant i de følgende år. (Disclamer: Ejer ikke selv aktien)
#8
|
12:15 29-11-2010
Grunden til at kursen er i det leje den er i nu, i forhold til 'dengang' er at Notox er afskrevet. Notox var der kæmpe forventninger til, men det endte med at være en kæmpe fuser, og de har nu lejet fabrikshallerne ud, eller frasolgt dem til de oprindelige ejere af notox. Blandt andet af den grund har de lavet nogen gigantiske nedskrivninger, som har udhulet værdien. Men nu hvor overlevelsen skulle være sikret kan de koncentrere sig om hovedforretningen, nemlig produktion af bremser, som de har stor succes med, og har haft det altid. De bør lande næste år i et plus i området +30 mil. Lige nu er hele butikken lidt mere end 130mil værd. Og overskuddet bør vokse markant i de følgende år. (Disclamer: Ejer ikke selv aktien)
Hvorfor ikke- tror du heller ikke på den?
#9
|
12:23 29-11-2010
http://epn.dk/brancher/industri/article2251018.ece SBS kan købes med 50% overspris til lidt over 200 mil. Det er i mine øjne et rigtig godt køb, og indenfor samme område som SB, som han tjente en formue på at sælge til sindsyg overpris. Notox har trukket dem urimelig meget ned, og burde efterhånden være afviklet. Tror godt Skjærbæk kan se ideen. Og så kan han for 200 mil købe 'storebror'. Hvem ville ikke give lidt småpenge for den glæde. :-)
Det ville han sikkert kunne lave en god forretning på, men man får ikke bare lige lov til at købe sbs. Det meste af sbs. ejes af få personer. Bare stiholt alene ejer over 50% Man kunne dog undre sig over, at den kapital-fond som købte svendborg brakes. ikke kommer med et super-bud på hele sbs: De ville få fat i sbs vindmøllebremser( de har patent på et bestemt system. Som er yderst brugbart til vindmøller) gamle sbs kan godt tjene 15-20kr. om året pr. aktie(eps) og kan vel derfor hurtigt sælges for 75-100kr. pr. aktie. Problemet er notox og derfra den negative egenkapital, og rygterne om at notox er på den sorte-liste.(Jeg ved så ikke om de rygter er sande, men meget kunne tyde på det.Vi ved, at de nok har verdens bedste partikelfiltre, og alligevel har de ikke fået en eneste kunde. Meget underligt) Hvis det er en kapital-fond som evt. polaris. Som bl.a. ejes af mærsk. danske bank. topdanmark osv. Så er det bestemt muligt, at notox hurtigt ville blive fjernet fra den sorte-liste. Et selskab som DSV. Ville som ejer af notox også hurtigt få dem fjernet fra dem sorte-liste. Der er ikke nogen bilfabrik. der vil black-liste et kæmpe transport-selskab. det er jo ligesom en kæmpe kunde. Så til rette ejer. Kan notox også være mange penge værd.
#10
|
12:34 29-11-2010
Det ville han sikkert kunne lave en god forretning på, men man får ikke bare lige lov til at købe sbs. Det meste af sbs. ejes af få personer. Bare stiholt alene ejer over 50% Man kunne dog undre sig over, at den kapital-fond som købte svendborg brakes. ikke kommer med et super-bud på hele sbs: De ville få fat i sbs vindmøllebremser( de har patent på et bestemt system. Som er yderst brugbart til vindmøller) gamle sbs kan godt tjene 15-20kr. om året pr. aktie(eps) og kan vel derfor hurtigt sælges for 75-100kr. pr. aktie. Problemet er notox og derfra den negative egenkapital, og rygterne om at notox er på den sorte-liste.(Jeg ved så ikke om de rygter er sande, men meget kunne tyde på det.Vi ved, at de nok har verdens bedste partikelfiltre, og alligevel har de ikke fået en eneste kunde. Meget underligt) Hvis det er en kapital-fond som evt. polaris. Som bl.a. ejes af mærsk. danske bank. topdanmark osv. Så er det bestemt muligt, at notox hurtigt ville blive fjernet fra den sorte-liste. Et selskab som DSV. Ville som ejer af notox også hurtigt få dem fjernet fra dem sorte-liste. Der er ikke nogen bilfabrik. der vil black-liste et kæmpe transport-selskab. det er jo ligesom en kæmpe kunde. Så til rette ejer. Kan notox også være mange penge værd.
Tak for uddybning. Var ikke klar over at aktien var på så få hænder, hvilket naturligvis gør et købsforsøg noget mere besværligt, og så er det nok ikke helt nok med 50% oven i hatten. Men mener på linje med dig, at 'gamle' sbs er væsentlig mere værd uden Notox, og at en succesfuld lukning/salg/etc. af Notox bør sende aktien op igen. Angående fonden som købte SB, så må der være nogen med røde ører der. 3,4 mia for den bolchebutik... det er virkelig en overpris der vil noget. Det kunne de så passende kompensere for ved at købe SBS til underpris. :-)
#11
|
13:04 29-11-2010
Tak for uddybning. Var ikke klar over at aktien var på så få hænder, hvilket naturligvis gør et købsforsøg noget mere besværligt, og så er det nok ikke helt nok med 50% oven i hatten. Men mener på linje med dig, at 'gamle' sbs er væsentlig mere værd uden Notox, og at en succesfuld lukning/salg/etc. af Notox bør sende aktien op igen. Angående fonden som købte SB, så må der være nogen med røde ører der. 3,4 mia for den bolchebutik... det er virkelig en overpris der vil noget. Det kunne de så passende kompensere for ved at købe SBS til underpris. :-)
Ang. No-Tox Så er hele efter montering/behandling af partikelfiltre. frasolgt til de tidligere notox ejere. SBS sidder tilbage med en mondul-opbygget super-fabrik i svendborg, som har produktion til OEM-aftaler(altså montering af partilkelfiltre på bilfabrikken) Som pt. kan procere for ca. 1,2 mia. og kan meget billigt udbygges(modul-opbygget) til en produktion på ca. 2,5 mia. Hvor en overskudsgrad på 10-12% burde være realistisk. DSV kan uden problemer gå til VW( De har mange bil-mærker) Vi vil gerne kigge på en masse last-biler med partikelfiltre. hov det skal være med no-tox partikelfiltre. og i løbet af nul komma fem. Så har VW last-biler med NO-TOX Partikelfiltre. KEINE PROBLEMEN
#12
|
13:27 29-11-2010
Ang. No-Tox Så er hele efter montering/behandling af partikelfiltre. frasolgt til de tidligere notox ejere. SBS sidder tilbage med en mondul-opbygget super-fabrik i svendborg, som har produktion til OEM-aftaler(altså montering af partilkelfiltre på bilfabrikken) Som pt. kan procere for ca. 1,2 mia. og kan meget billigt udbygges(modul-opbygget) til en produktion på ca. 2,5 mia. Hvor en overskudsgrad på 10-12% burde være realistisk. DSV kan uden problemer gå til VW( De har mange bil-mærker) Vi vil gerne kigge på en masse last-biler med partikelfiltre. hov det skal være med no-tox partikelfiltre. og i løbet af nul komma fem. Så har VW last-biler med NO-TOX Partikelfiltre. KEINE PROBLEMEN
Markedet mener noget helt andet og dumper den.
#13
|
13:46 29-11-2010
Markedet mener noget helt andet og dumper den.
Sådan ser jeg det ikke. SBS er meget illikvid, og at den så falder. er bare fordi en af valgt at sælge på bud. Havde handlen været lavet omvendt. Altså på udbuds siden. så havde stigningen sikkert været ligeså stor så faldet.
#14
|
13:54 29-11-2010
Sådan ser jeg det ikke. SBS er meget illikvid, og at den så falder. er bare fordi en af valgt at sælge på bud. Havde handlen været lavet omvendt. Altså på udbuds siden. så havde stigningen sikkert været ligeså stor så faldet.
Faktisk hele debatten om hvad en kapital-fond kunne gøre ved sbs, er af mindre betydning. Det som har betydning er hvad sbs gør ved sbs. hvorfor tager det så lang tid at sælge no-tox. Det må være prisen. en køber kan man altid finde, bare prisen er lav nok. Kan godt se fra sbs side, at det bare gælder om at få så mange penge hjem igen, men de burde måske mere tænke. Hvem kan vi give 51% af no-tox til(for 1 kr.) som uden problemer skaffer oem-aftalerne. Det kan selskaber som dsv.
#15
|
14:11 29-11-2010
Faktisk hele debatten om hvad en kapital-fond kunne gøre ved sbs, er af mindre betydning. Det som har betydning er hvad sbs gør ved sbs. hvorfor tager det så lang tid at sælge no-tox. Det må være prisen. en køber kan man altid finde, bare prisen er lav nok. Kan godt se fra sbs side, at det bare gælder om at få så mange penge hjem igen, men de burde måske mere tænke. Hvem kan vi give 51% af no-tox til(for 1 kr.) som uden problemer skaffer oem-aftalerne. Det kan selskaber som dsv.
Nu er det aldrig nemt at vide, hvad ejere tænker. Og eftersom op mod 75 pct er på hænderne af nogle få forbundne, kan man vel godt betragte dem som ejere. En ting er jeg overbevist om. De tænker ikke på samme måde som den gennemsnitlige EI-bruger. Med hensyn til din spekulationer der omhandler DSV: Det er ikke den almindelige opfattelse, at DSV er ejer af en hel bunke lastbiler. Jeg har stor respekt for at SBS har klaret skærene indtil nu. Det er nok ikke den mest normale forretningsstrategi, de har benyttet ved at anvende en stor del egenfinansiering. Jeg kan godt forstå, at de er blevet taget ved r.ven af disse politikere, som hu-hej skulle afskaffe forurening, men som så har kørt i bakgear efterfølgende. Nu drejer det sig, som så meget andet miljø-bla-bla, blot om at få penge i statskassen. Jeg har knap så nemt ved at udvise den store begejstring ved aktiekursens udvikling. Den har kostet mig en del. Det skal nok gå. Bare vi bliver gamle nok!
#16
|
15:11 29-11-2010
Nu er det aldrig nemt at vide, hvad ejere tænker. Og eftersom op mod 75 pct er på hænderne af nogle få forbundne, kan man vel godt betragte dem som ejere. En ting er jeg overbevist om. De tænker ikke på samme måde som den gennemsnitlige EI-bruger. Med hensyn til din spekulationer der omhandler DSV: Det er ikke den almindelige opfattelse, at DSV er ejer af en hel bunke lastbiler. Jeg har stor respekt for at SBS har klaret skærene indtil nu. Det er nok ikke den mest normale forretningsstrategi, de har benyttet ved at anvende en stor del egenfinansiering. Jeg kan godt forstå, at de er blevet taget ved r.ven af disse politikere, som hu-hej skulle afskaffe forurening, men som så har kørt i bakgear efterfølgende. Nu drejer det sig, som så meget andet miljø-bla-bla, blot om at få penge i statskassen. Jeg har knap så nemt ved at udvise den store begejstring ved aktiekursens udvikling. Den har kostet mig en del. Det skal nok gå. Bare vi bliver gamle nok!
Nej men man har fælles indkøbsmuligheder til gavn for den enkelte vognman. Her er bl.a. flåde-rabat på bestemte bil-mærker osv. Så tror mig. hvis man vil have last-biler med no-tox filtre. så får man no-tox filtre.

Besvar

Besked
Euroinvestor i andre lande: Euroinvestor.com | Euroinvestor.se | Euroinvestor.no | Euroinvestor.fr | Forexinvestor.com| Wisselkoersen.nl | Valuta.se | Valutaveksel.no | Divisas.es | Valute.it
Copyright Euroinvestor A/S 2014  Disclaimer Privatlivspolitik
Aktieinformation leveres af Interactive Data.
Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
 
16. september 2014 06:56:18
(UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
Version: LiveBranchBuild_20140915.2 - EUROWEB5 - 2014-09-16 06:56:18 - 2014-09-16 06:56:18 - 1 - Website: OKAY

Når du besøger Euroinvestor.dk accepterer du, at der anvendes cookies, som vi og vores samarbejdspartnere benytter til funktionalitet, statistik og markedsføring. Læs mere om cookies på Euroinvestor.dk her

x