Sælges? [SAS]

Emner

TTc
TTc
#1
|
11:43 24-11-2011
| Firmaprofil: SAS AB
Sælges? [SAS]

Er SAS ved at blive "kørt i stilling" til et snarligt salg? Det er jo ekstremt som den er faldet de sidste par uger! Spiller "låneomlægningen" fra den 22/11 nogen rolle her? Hvad sker der? Man kunne selvfølgelig bare spørge Sydbank ;o)
#2
|
11:45 24-11-2011
Er SAS ved at blive "kørt i stilling" til et snarligt salg? Det er jo ekstremt som den er faldet de sidste par uger! Spiller "låneomlægningen" fra den 22/11 nogen rolle her? Hvad sker der? Man kunne selvfølgelig bare spørge Sydbank ;o)
Halvering på 3 mdr. Der går nok ikke længe før SAS kommer til aktionærerne igen og beder om 6-8 mia SKKR "til at styrke den fremtidige forretningsmodel". Hvis man sidder med den pt. så kan man vel lige så godt holde som sælge.
#3
|
13:28 24-11-2011
Halvering på 3 mdr. Der går nok ikke længe før SAS kommer til aktionærerne igen og beder om 6-8 mia SKKR "til at styrke den fremtidige forretningsmodel". :) Hvis man sidder med den pt. så kan man vel lige så godt holde som sælge.
Det er faktisk underligt. SAS står i en langt bedre situation nu end da de lavede deres aktieemissioner. Alligevel er prissætningen langt lavere i dag. Små 2,2 mia. prissættes sas til. Luftfart er svært, men hvis de ender med overskud for 2011 og 2012 ser ud til at ende med overskud. Så er det en ægte value aktie. Iflg. DAF giver man 20 øre pr. 1 kr. i SAS. Så SAS behøver ikke opnå kæmpe overskud. Kan de bare holde sig til plus. Så burde markedet prissætte SAS langt højre. De prissættes faktisk pt som et selskab der taber kapital i pænt fart.
#4
|
13:47 24-11-2011
Det er faktisk underligt. SAS står i en langt bedre situation nu end da de lavede deres aktieemissioner. Alligevel er prissætningen langt lavere i dag. Små 2,2 mia. prissættes sas til. Luftfart er svært, men hvis de ender med overskud for 2011 og 2012 ser ud til at ende med overskud. Så er det en ægte value aktie. Iflg. DAF giver man 20 øre pr. 1 kr. i SAS. Så SAS behøver ikke opnå kæmpe overskud. Kan de bare holde sig til plus. Så burde markedet prissætte SAS langt højre. De prissættes faktisk pt som et selskab der taber kapital i pænt fart.
...Men konkurrencen øges....men alligevel K/I må snart ligge rimelig lavt!
#5
|
13:59 24-11-2011
...Men konkurrencen øges....men alligevel K/I må snart ligge rimelig lavt!
Tja K/I 0,2 altså 20 øre pr. 1 kr. Konkurrencen øges. Ja norwegian har længe snakket om angreb i sverige og finland. Man kan også se at de er begyndt at åbne ruter, men ser ikke køer af kunder i bl.a. arlander. Så det bliver en hård kamp for norwegian. SAS kæmper dog samtidigt deres kamp med at reducere omkostningerne. Kun tiden kan vise hvad der sker, men indrømmet herfra. Jeg sætter ikke mine ben i et norwegian fly.
#6
|
14:53 24-11-2011
Tja K/I 0,2 altså 20 øre pr. 1 kr. Konkurrencen øges. Ja norwegian har længe snakket om angreb i sverige og finland. Man kan også se at de er begyndt at åbne ruter, men ser ikke køer af kunder i bl.a. arlander. Så det bliver en hård kamp for norwegian. SAS kæmper dog samtidigt deres kamp med at reducere omkostningerne. Kun tiden kan vise hvad der sker, men indrømmet herfra. Jeg sætter ikke mine ben i et norwegian fly.
Gratis telefoni, gratis internet og masser af nye fly gør at Norwegian presser SAS baglæns ud af markedet.Norwegian får 64 nye fly, og starter langdistancefly fra 2012. SAS arbejder stadig på blot at få+ på bundlinjen, og med SAS´s seneste udmeldinger ligger det ikke lige for! Jeg tror SAS igen skal ud og hente penge, og en ny split kan komme på tale indenfor kort tid og allerede i 2012.
#7
|
15:13 24-11-2011
Gratis telefoni, gratis internet og masser af nye fly gør at Norwegian presser SAS baglæns ud af markedet.Norwegian får 64 nye fly, og starter langdistancefly fra 2012. SAS arbejder stadig på blot at få+ på bundlinjen, og med SAS´s seneste udmeldinger ligger det ikke lige for! Jeg tror SAS igen skal ud og hente penge, og en ny split kan komme på tale indenfor kort tid og allerede i 2012.
Hvis norwegian har noget gratis.(telefoni og internet) Så er det kun i en kort tidsperiode for at lokke kunder til. Jeg ser pt ikke noget der taler for at SAS skal hente penge. Vi er dog enige i at SAS skal reducere omkostningerne. Norwegian køre altså heller ikke med kæmpe plus. var det 200 mio. end SAS overskud.
#8
|
15:18 24-11-2011
Hvis norwegian har noget gratis.(telefoni og internet) Så er det kun i en kort tidsperiode for at lokke kunder til. Jeg ser pt ikke noget der taler for at SAS skal hente penge. Vi er dog enige i at SAS skal reducere omkostningerne. Norwegian køre altså heller ikke med kæmpe plus. var det 200 mio. end SAS overskud.
Norwegian leverer milliard-resultat Det norske lavprisselskab Norwegian bevæger sig nu ind i flyselskabernes ?superliga?. Det sker med det bedste kvartalsresultat i selskabets historie, som viser et driftsresultat på 1.206 mio. norske kr. ? en markant forbedring i forhold til samme kvartal sidste år, hvor selskabets driftsresultat (EBITDAR) nåede op på 840 mio. norske kr. Efter afskrivninger mv. nåede op på 686 mio. NOK, noget under sidste års 733 mio. NOK. Når slutresultatet er mindre end sidste år hænger det, ifølge Norwegian, sammen med en ekstraordinær indtægt i form af valutagevinster på 172 mio. NOK sidste år. Selskabet nåede også en ny passagermæssig rekord i kvartalet, med 4,6 mio. rejsende, 21 pct. flere end samme periode sidste år. Og mest markant er det måske, at det i vækstfasen er lykkedes selskabet at reducere de såkaldte enhedsomkostninger med 10 pct. ? dog uden at medregne brændstofudgifter. Norwegian vurderer selv, at indfasningen af nye fly i perioden har sparet selskabet for 47 mio. kr. i fuel-omkostninger. Den gennemsnitlige belægning på Norwegian-flyene nåede 84 %, hvilket er fire procentpoint bedre end sidste år, og samtidig har flyselskabet endda udvidet sin samlede kapacitet med 22 pct. Bemærkelsesværdigt er det også, at omsætningen er steget fra 2,8 mia. NOK sidste år til nu 3,4 mia. NOK. Omsætningsvæksten skal ses i sammenhæng med, at Norwegians omsætning i 3. kvartal sidste år var præget af en større ekstraordinær engangs-indtægt som følge af den bøde på 218 mio. SEK, SAS blev pålagt at betale det norske flyselskab for industrispionage. Denne bøde-indtægt var netop med i sidste års kvartalsomsætning på de 2,8 mia. NOK. ?Vi er rigtig godt tilfredse med dette driftsresultat, som er det bedste vi har leveret hidtil. Lavere omkostninger er nøglen til øget konkurrencedygtighed, og vi har i dette kvartal reduceret omkostningerne med hele 10 pct. Selv medregnet de høje brændstofomkostninger er omkostningerne reduceret takket være indfasningen af nye og mere brændstofbesparende fly, som også har stor betydning for miljøet. Vi begynder nu virkelig at høste gevinsterne af at have en ny, omkostningseffektiv og ensartet flyflåde. Det er også vigtigt, at vi fylder flyene op, selv om vi indfaser nye fly med større kapacitet. En belægning på 84 pct. er vi meget godt tilfredse med,? siger administrerende direktør Bjørn Kjos.
#9
|
15:22 24-11-2011
Norwegian leverer milliard-resultat Det norske lavprisselskab Norwegian bevæger sig nu ind i flyselskabernes ?superliga?. Det sker med det bedste kvartalsresultat i selskabets historie, som viser et driftsresultat på 1.206 mio. norske kr. ? en markant forbedring i forhold til samme kvartal sidste år, hvor selskabets driftsresultat (EBITDAR) nåede op på 840 mio. norske kr. Efter afskrivninger mv. nåede op på 686 mio. NOK, noget under sidste års 733 mio. NOK. Når slutresultatet er mindre end sidste år hænger det, ifølge Norwegian, sammen med en ekstraordinær indtægt i form af valutagevinster på 172 mio. NOK sidste år. Selskabet nåede også en ny passagermæssig rekord i kvartalet, med 4,6 mio. rejsende, 21 pct. flere end samme periode sidste år. Og mest markant er det måske, at det i vækstfasen er lykkedes selskabet at reducere de såkaldte enhedsomkostninger med 10 pct. ? dog uden at medregne brændstofudgifter. Norwegian vurderer selv, at indfasningen af nye fly i perioden har sparet selskabet for 47 mio. kr. i fuel-omkostninger. Den gennemsnitlige belægning på Norwegian-flyene nåede 84 %, hvilket er fire procentpoint bedre end sidste år, og samtidig har flyselskabet endda udvidet sin samlede kapacitet med 22 pct. Bemærkelsesværdigt er det også, at omsætningen er steget fra 2,8 mia. NOK sidste år til nu 3,4 mia. NOK. Omsætningsvæksten skal ses i sammenhæng med, at Norwegians omsætning i 3. kvartal sidste år var præget af en større ekstraordinær engangs-indtægt som følge af den bøde på 218 mio. SEK, SAS blev pålagt at betale det norske flyselskab for industrispionage. Denne bøde-indtægt var netop med i sidste års kvartalsomsætning på de 2,8 mia. NOK. ?Vi er rigtig godt tilfredse med dette driftsresultat, som er det bedste vi har leveret hidtil. Lavere omkostninger er nøglen til øget konkurrencedygtighed, og vi har i dette kvartal reduceret omkostningerne med hele 10 pct. Selv medregnet de høje brændstofomkostninger er omkostningerne reduceret takket være indfasningen af nye og mere brændstofbesparende fly, som også har stor betydning for miljøet. Vi begynder nu virkelig at høste gevinsterne af at have en ny, omkostningseffektiv og ensartet flyflåde. Det er også vigtigt, at vi fylder flyene op, selv om vi indfaser nye fly med større kapacitet. En belægning på 84 pct. er vi meget godt tilfredse med,? siger administrerende direktør Bjørn Kjos.
Tilbud på telefoni og internet er ikke for altid. Men SAS kan ikke levere dette, selvom du vil betale. Belægningen på Norwegian er 84%, og vækster voldsomt. Alene 26% flere passagerer siden samme periode sidste år. Afgange på konkurence destinationer stige voldsomt fra 2012. Norwegian overhaler SAS ultimo 2012 eller senest 2013 i størrelse.

Besvar

Besked
Euroinvestor i andre lande: Euroinvestor.com | Euroinvestor.se | Euroinvestor.no | Euroinvestor.fr | Forexinvestor.com| Wisselkoersen.nl | Valuta.se | Valutaveksel.no | Divisas.es | Valute.it
Copyright Euroinvestor A/S 2014  Disclaimer Privatlivspolitik
Aktieinformation leveres af Interactive Data.
Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
 
2. oktober 2014 04:23:36
(UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
Version: LiveBranchBuild_20141001.1 - EUROWEB6 - 2014-10-02 04:23:36 - 2014-10-02 04:23:36 - 1 - Website: OKAY

Når du besøger Euroinvestor.dk accepterer du, at der anvendes cookies, som vi og vores samarbejdspartnere benytter til funktionalitet, statistik og markedsføring. Læs mere om cookies på Euroinvestor.dk her

x