SAS taber 1,7 mia SEK på Spanair [SAS]

Emner

#1
|
21:47 27-01-2012
| Firmaprofil: SAS AB
SAS taber 1,7 mia SEK på Spanair [SAS]

Spanair går konkurs, SAS taber 1,7 MIA SEK, cash tab 2-300 mio. SEK, men det tærer alvorligt på egenkapitalen.
#2
|
22:01 27-01-2012
Spanair går konkurs, SAS taber 1,7 MIA SEK, cash tab 2-300 mio. SEK, men det tærer alvorligt på egenkapitalen.
Staten må sælge skidtet, ikke sende flere gode penge efter dårlige.
#3
|
22:16 27-01-2012
Spanair går konkurs, SAS taber 1,7 MIA SEK, cash tab 2-300 mio. SEK, men det tærer alvorligt på egenkapitalen.
så var det derfor den skulle pumpes lidt fra 6,5 og op.... Gør som Buffet ....
#4
|
22:19 27-01-2012
så var det derfor den skulle pumpes lidt fra 6,5 og op.... Gør som Buffet ....
kender ham ikke... med mindre det er Buffett du mener
#5
|
22:33 27-01-2012
kender ham ikke... med mindre det er Buffett du mener
og hvad mon har fået sas til seriøst at tro på genoprettelse af spanair de seneste 18 måneder? Eller er det bare et spil? Det virker på mig som noget der skulle være sket for LANG tid siden. Falder aktien 30-40% på mandag?
#6
|
22:48 27-01-2012
kender ham ikke... med mindre det er Buffett du mener
og hvad mon har fået sas til seriøst at tro på genoprettelse af spanair de seneste 18 måneder? Eller er det bare et spil? Det virker på mig som noget der skulle være sket for LANG tid siden. Falder aktien 30-40% på mandag?
#7
|
22:49 27-01-2012
og hvad mon har fået sas til seriøst at tro på genoprettelse af spanair de seneste 18 måneder? Eller er det bare et spil? Det virker på mig som noget der skulle være sket for LANG tid siden. Falder aktien 30-40% på mandag?
aktierne var nedskrevet til NUL så hvorfor det?
#8
|
23:23 27-01-2012
og hvad mon har fået sas til seriøst at tro på genoprettelse af spanair de seneste 18 måneder? Eller er det bare et spil? Det virker på mig som noget der skulle være sket for LANG tid siden. Falder aktien 30-40% på mandag?
Og igen igen er det staten som taber pengene. Lære de det dog aldrig de dummen danen ??? Åbentbart ikke. Taastrup
#9
|
01:42 28-01-2012
nogle der kan forklare mig at man kan tabe 1,4 mia på den konkurs når aktieposten i Spanair er sat til 0 i regnskabet - jeg er jo altså ikke regnskabskyndig..... hvis jeg har et par sko jeg har værdisat til 0 kroner hvordan kan jeg så nedskrive f.eks. 100 kroner på dem når de smides ud. Fatter ikke en meter må jeg sige..... Eller er det en Vestas de laver - altså bruger anledningen til at få taget et ordentligt hug nedad.... Og hvorfor var det lige klokken skulle blive lige nøjagtigt EFTER WS lukketid før man kom med nyheden?
#10
|
07:17 28-01-2012
nogle der kan forklare mig at man kan tabe 1,4 mia på den konkurs når aktieposten i Spanair er sat til 0 i regnskabet - jeg er jo altså ikke regnskabskyndig..... hvis jeg har et par sko jeg har værdisat til 0 kroner hvordan kan jeg så nedskrive f.eks. 100 kroner på dem når de smides ud. Fatter ikke en meter må jeg sige..... Eller er det en Vestas de laver - altså bruger anledningen til at få taget et ordentligt hug nedad.... Og hvorfor var det lige klokken skulle blive lige nøjagtigt EFTER WS lukketid før man kom med nyheden?
kan det tænkes være udlæg, udlån af en eller anden art til driften i Spanair? Umiddelbart tror jeg at det her var ventet, men på den anden side er der ikke meget plads til investormistillid i SAS mere, jeg mindes ikke mange succeshistorier for SAS de sidste 15-20 år. Og NEJ, det er ikke kun staten der mister penge, et hav af investorer og ansatte med aktier taber da også en mindre formue. For disses vedkommende vil nogen måske sige at de selv har valgt at tage chancen, men alligevel synes jeg at hele toppen af SAS-ledelse har endnu større ansvar end nogensinde. Selskabet skulle jo rettes op til en af de bedre i klassen, og nu forsvandt den sidste tillid nok stille og roligt. Jeg tipper på at aktien får svært ved at komme over 10 kr i et godt stykke tid nu.
#11
|
08:09 28-01-2012
nogle der kan forklare mig at man kan tabe 1,4 mia på den konkurs når aktieposten i Spanair er sat til 0 i regnskabet - jeg er jo altså ikke regnskabskyndig..... hvis jeg har et par sko jeg har værdisat til 0 kroner hvordan kan jeg så nedskrive f.eks. 100 kroner på dem når de smides ud. Fatter ikke en meter må jeg sige..... Eller er det en Vestas de laver - altså bruger anledningen til at få taget et ordentligt hug nedad.... Og hvorfor var det lige klokken skulle blive lige nøjagtigt EFTER WS lukketid før man kom med nyheden?
Profit warning Spanair applies for bankruptcy SAS writes down SEK 1.7 billion - liquidity effect limited to MSEK 200-300 The SAS Group has continuously informed that following the divestment of most of its ownership in Spanair early 2009, the SAS Group has had a remaining exposure of approximately SEK 1.8 billion. Spanair's Board of Directors has today decided to apply for bankruptcy. Due to the situation in Spanair, SAS has decided to make a write down of the outstanding debt and receivables on Spanair of approximately MEUR 165, as well as reserve MEUR 28 in guarantees and costs due to the bankruptcy. SAS ownership in Spanair is currently 10,9%, but the value of these shares has already been written down and are booked at 0 value. The write down will affect the SAS Group's result as a non-recurring item and equity negatively by SEK 1.7 billion in total. As informed earlier, the effect on the SAS Group's liquid assets is estimated to be limited to MSEK 200-300. SAS Group will follow customary procedures as a creditor in the upcoming bankruptcy process. As reported as of the third quarter, SAS has a financial preparedness of SEK 10.6 billion so the event will have a limited effect on SAS liquidity. SAS will assist passengers to the extent practically possible. SAS expects a positive result before non-recurring items for the full year 2011. For further information, Sture Stølen, Head of SAS Group Investor Relations, +46 70 997 1451 SAS Group Investor Relations
#12
|
08:11 28-01-2012
Profit warning Spanair applies for bankruptcy SAS writes down SEK 1.7 billion - liquidity effect limited to MSEK 200-300 The SAS Group has continuously informed that following the divestment of most of its ownership in Spanair early 2009, the SAS Group has had a remaining exposure of approximately SEK 1.8 billion. Spanair's Board of Directors has today decided to apply for bankruptcy. Due to the situation in Spanair, SAS has decided to make a write down of the outstanding debt and receivables on Spanair of approximately MEUR 165, as well as reserve MEUR 28 in guarantees and costs due to the bankruptcy. SAS ownership in Spanair is currently 10,9%, but the value of these shares has already been written down and are booked at 0 value. The write down will affect the SAS Group's result as a non-recurring item and equity negatively by SEK 1.7 billion in total. As informed earlier, the effect on the SAS Group's liquid assets is estimated to be limited to MSEK 200-300. SAS Group will follow customary procedures as a creditor in the upcoming bankruptcy process. As reported as of the third quarter, SAS has a financial preparedness of SEK 10.6 billion so the event will have a limited effect on SAS liquidity. SAS will assist passengers to the extent practically possible. SAS expects a positive result before non-recurring items for the full year 2011. For further information, Sture Stølen, Head of SAS Group Investor Relations, +46 70 997 1451 SAS Group Investor Relations
Overskud på driften for 2011 ? SAS expects a positive result before non-recurring items for the full year 2011.
#13
|
08:41 28-01-2012
Overskud på driften for 2011 ? SAS expects a positive result before non-recurring items for the full year 2011.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/01/27/234833.htm Underskud påvirker ikke daglig drift i SAS 27. jan. 2012 23.51 Penge Det kommer til at se forfærdeligt ud, at SAS igen kommer ud med et kæmpestort underskud på 1,7 milliarder svenske kroner. Det siger analytiker i Sydbank Jacob Pedersen. Fredag meddelte det spanske flyselskab Spanair, at det er konkurs og indstiller flyvningerne efter midnat fredag. SAS ejer knap 11 procent af flyselskabet. Tidligere ejede SAS 90 procent af selskabet. - Konkursen var en risiko, som SAS i stigende grad havde gjort opmærksom på de sidste kvartaler, og nu udmønter det sig i fuld effekt, siger han. Ifølge Jacob Pedersen kan man som SAS-aktionær bare være glad for, at SAS ikke ejer mere. Påvirker ikke daglig drift - Men det kommer til at se forfærdeligt ud for selskabet. Et helårsresultat med en nedskrivning på 1,7 - 1,8 milliarder svenske kroner. Det er jo et kæmpestort underskud SAS igen kommer ud af et regnskabsår med, siger han. Trods det store underskud kommer det ikke til at betyde det helt store for selskabet, mener han. - Nedskrivningerne har ingen likviditetseffekter. Det er ikke penge, SAS skal have op af lommen. Det er den værdi, man har haft Spanair bogført til i regnskaberne. Det er den værdi af de lån, som man har givet til Spanair og de leasingaftaler, hvor Spanair leaser fly af SAS. - Det er egentlig de værdier, man nedskriver, og det er jo selvfølgelig nogle værdier, som man gerne vil have. Men som det ser ud nu, har det ingen likviditetseffekt. Det er kun en likviditetseffekt på mellem 200 og 300 millioner svenske kroner, siger Jacob Pedersen. I forhold til et finansielt beredskab på 10 milliarder kroner er det på ingen måde livstruende for SAS. Spanairs konkurs får ingen betydning for den almindelig drift i SAS. - Man mister en god partner, men ud over det får det ingen betydning for driften. Betydningen for det nordiske luftrum som sådan er heller ikke stor, så mange aktiviteter har Spanair ikke heroppe - ikke længere, siger han.
#14
|
08:46 28-01-2012
Spanair går konkurs, SAS taber 1,7 MIA SEK, cash tab 2-300 mio. SEK, men det tærer alvorligt på egenkapitalen.
Ja. Det er næsten halvdelen af egenkapitalen der smutter i et hug. Og mere end HELE børsværdien p.t. Jeg tror den bliver slagtet mandag. minimum 50% ned.
#15
|
10:20 28-01-2012
nogle der kan forklare mig at man kan tabe 1,4 mia på den konkurs når aktieposten i Spanair er sat til 0 i regnskabet - jeg er jo altså ikke regnskabskyndig..... hvis jeg har et par sko jeg har værdisat til 0 kroner hvordan kan jeg så nedskrive f.eks. 100 kroner på dem når de smides ud. Fatter ikke en meter må jeg sige..... Eller er det en Vestas de laver - altså bruger anledningen til at få taget et ordentligt hug nedad.... Og hvorfor var det lige klokken skulle blive lige nøjagtigt EFTER WS lukketid før man kom med nyheden?
- Nedskrivningerne har ingen likviditetseffekter. Det er ikke penge, SAS skal have op af lommen. Det er den værdi, man har haft Spanair bogført til i regnskaberne. Det er den værdi af de lån, som man har givet til Spanair og de leasingaftaler, hvor Spanair leaser fly af SAS. - Det er egentlig de værdier, man nedskriver, og det er jo selvfølgelig nogle værdier, som man gerne vil have. Men som det ser ud nu, har det ingen likviditetseffekt. Det er kun en likviditetseffekt på mellem 200 og 300 millioner svenske kroner, siger Jacob Pedersen.
#16
|
10:57 28-01-2012
Ja. Det er næsten halvdelen af egenkapitalen der smutter i et hug. Og mere end HELE børsværdien p.t. Jeg tror den bliver slagtet mandag. minimum 50% ned.
Mats jansson, skulle nok have solgt da det var noget værd. http://www.erhvervsbladet.dk/boersnyt/sas-spanair-er-31-mia.-kr.-vaerd-citigroup-opdat. Spørgsmålet er så om det er ledelsen, der er skyld i at SAS er i krise, kartelsager osv. Har jo tynget godt på selskabets budget, men de tager sig godt betalt. http://epn.dk/brancher/transport/luft/article1807942.ece
fox
fox
#17
|
11:18 28-01-2012
Spanair går konkurs, SAS taber 1,7 MIA SEK, cash tab 2-300 mio. SEK, men det tærer alvorligt på egenkapitalen.
Nyheden om konkurs i Spanair var reelt ude i går formiddags i spanske medier Qatar Airways abandona la negociación para entrar en Spanair CincoDías.com - Madrid - 27/01/2012 - 09:19 http://www.cincodias.com/articulo/empresas/qatar-airways-abandona-negociacion-entrar-spanair/20120127cdscdsemp_3/
#18
|
11:59 28-01-2012
- Nedskrivningerne har ingen likviditetseffekter. Det er ikke penge, SAS skal have op af lommen. Det er den værdi, man har haft Spanair bogført til i regnskaberne. Det er den værdi af de lån, som man har givet til Spanair og de leasingaftaler, hvor Spanair leaser fly af SAS. - Det er egentlig de værdier, man nedskriver, og det er jo selvfølgelig nogle værdier, som man gerne vil have. Men som det ser ud nu, har det ingen likviditetseffekt. Det er kun en likviditetseffekt på mellem 200 og 300 millioner svenske kroner, siger Jacob Pedersen.
aktierne er bogført til 0 - så hvordan kan de have en værdi i regnskaberne? fatter nada - men har ikke SAS så skidt pyt. MON den gode nyhed der fik den til at stige igår var at når Qatar trækker sig fra Spanair - så kan de måske interessere sig mere for SAS?
fox
fox
#19
|
12:01 28-01-2012
Spanair går konkurs, SAS taber 1,7 MIA SEK, cash tab 2-300 mio. SEK, men det tærer alvorligt på egenkapitalen.
SAS konkursrisk: 78 procent di.se, 2012-01-16 18:24 Det har blivit rekorddyrt att försäkra sig mot att SAS ställer in sina betalningar. Enligt Bloomberg innebär marknadens prissättning att det är hela 78 procents risk för att det skandinaviska flygbolaget ställer in betalningarna. Den som lånar ut pengar till företag genom att köpa företagsobligationer kan samtidigt passa på att köpa så kallade kreditswappar, eller CDS:er som de också kallas, för att försäkra sig mot eventuella betalningsinställningar. mere: http://di.se/Default.aspx?lop=13&pid=3866&epslanguage=sv
#20
|
12:06 28-01-2012
SAS konkursrisk: 78 procent di.se, 2012-01-16 18:24 Det har blivit rekorddyrt att försäkra sig mot att SAS ställer in sina betalningar. Enligt Bloomberg innebär marknadens prissättning att det är hela 78 procents risk för att det skandinaviska flygbolaget ställer in betalningarna. Den som lånar ut pengar till företag genom att köpa företagsobligationer kan samtidigt passa på att köpa så kallade kreditswappar, eller CDS:er som de också kallas, för att försäkra sig mot eventuella betalningsinställningar. mere: http://di.se/Default.aspx?lop=13&pid=3866&epslanguage=sv
Spørgsmålet er vel også om SAS i det hele taget på nuværende tidspunkt har råd til at være med i et redningsforsøg. http://radiosolymar.es/spanske/nyheder/reddes-spanair-af-olieland
Side 1 af 2

Besvar

Besked
Euroinvestor i andre lande: Euroinvestor.com | Euroinvestor.se | Euroinvestor.no | Euroinvestor.fr | Forexinvestor.com| Wisselkoersen.nl | Valuta.se | Valutaveksel.no | Divisas.es | Valute.it
Copyright Euroinvestor A/S 2014  Disclaimer Privatlivspolitik
Aktieinformation leveres af Interactive Data.
Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
 
31. oktober 2014 15:55:15
(UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
Version: LiveBranchBuild_20141028.2 - EUROWEB4 - 2014-10-31 15:55:15 - 2014-10-31 15:55:15 - 1 - Website: OKAY

Når du besøger Euroinvestor.dk accepterer du, at der anvendes cookies, som vi og vores samarbejdspartnere benytter til funktionalitet, statistik og markedsføring. Læs mere om cookies på Euroinvestor.dk her

x