11 sep: Lundbeck/CEO: Kunne ikke sige nej til Teva
11 sep: Dong/Sydbank: Vigtig sejr men lav afregningspris et hår i suppen ..
11-09-2017 10:30:26

NNIT A/S: NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Relateret indhold
Relateret debat
13 jun - 
This kind of agreement and collaboration with regards t..
13 jun - 
Press release NNIT signs agreement with STARK on outsou..
30 maj - 
Dte betyder ingeting på bundlinjen, hvilket jo er det m..

Pressemeddelelse

NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Den største danskejede udbyder af it-service, NNIT, udvikler enestående værktøjer på kunstig intelligens sammen med dansk iværksætter.

  • NNIT går sammen med SupWiz om at udvikle næste generation af intelligent software til kundeservice

  • SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens

  • Løsningen bliver en del NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde konkurrencedygtige globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser

  • Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

København, 11. September 2017 - NNIT A/S går sammen med SupWiz for at bruge nogle af verdens førende specialister inden for big data kundeservice og maskinlæring til at udvikle en portefølje af værktøjer til drift af kundeservice.

SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens.

"SupWiz består af nogle af verdens førende universitetsforskere i algoritmer. Kombinationen af dette universitetsdrømmehold og virksomhedseksperter er ret unik i vores industri," forklarer Jens Maagøe, Teknologidirektør, NNIT. Han fortsætter:  

"De fleste er enige om, at alle virksomheder bliver nødt til at bygge maskinlæring og kunstig intelligens ind i deres digitalisering, men de konkrete eksempler er stadig sjældne, så vi er stolte over at gå forrest i udviklingen." 

Løsningen bliver en del af NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser.

Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

Stephen Alstrup, Professor i algoritmik, Københavns Universitet og administrerende direktør for SupWiz forklarer:

"Vi er glade for samarbejdet med NNIT om at bygge kunstig intelligens ind i de ydelser, de leverer i Danmark og globalt. NNIT har en stærk arv som ledende udbyder af IT-services og -konsulentydelser og tilbyder en guldmine af historiske data og knowhow. Vi glæder os til at lære mere om deres processer og forretning."

SupWiz og NNIT vil med softwaren hjælpe virksomheder fra forskellige industrier med at udnytte den nye, digitale teknologis fulde potentiale og gentænke deres processer og forretningsmodeller.

Teknologier baseret på kunstig intelligens vil fra 2020 indgå i næsten hvert eneste nye softwareprodukt

1

  • Kombinationen af maskiner og mennesker kan opnå meget mere sammen, end de kan hver for sig1

  • I 2021, forudsiger Gartner, vil 40 % af nye virksomhedsapplikationer implementeret af serviceudbydere inkludere teknologier baseret på kunstig intelligens2

  • I 2020 vil mere end 40 % af alle projekter inden for dataanalyse have relation til kundeoplevelsen3

Yderligere oplysninger

Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com

Om NNIT

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af IT-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af IT-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life-sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S har flere end 2.800 medarbejdere www.nnit.com

Om SupWiz

SupWiz's algoritmeteam er unikt - måske det stærkeste hold globalt en start-up har haft. SupWiz's fokus er at bruge machine learning til at bringe kundesupport- og service til det næste digitale AI niveau. SupWiz's løsning består af "ticket routing", chatbots, effektive agenter og selvhjælps-systemer, som bl.a. benytter deep learning teknikker, der går længere end state-of-the-art.

https://www.supwiz.com/

1

http://www.gartner.com/newsroom/id/3763265

2

http://www.gartner.com/smarterwithgartner/artificial-intelligence-and-the-enterprise/

3

http://www.gartner.com/binaries/content/assets/events/keywords/crm/gartner-crm-predicts.pdf

NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.

The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.

Source: NNIT A/S via Globenewswire

Opret kommentar

Relateret debat

  • 1 uge
  • 1 måned
  • 1 År
Ingen indlæg

Fondsbørsmeddelelser

#

EuroInvestor: I fokus
#

#

EuroInvestor: I fokus
#

#

EuroInvestor: I fokus
#

Mest læste nyheder

  • 24 timer
  • 48 timer
  • 1 uge
1
Danske Bank skuffer i andet kvartal og skruer lidt ned for prognosen
2
Aktier/tendens: Danske Bank tager fokus op til forventet grøn åbning
3
Danske Bank/Jyske: Elendigt kvartal - skuffer på næsten alle parametre
4
Aktier/åbning: Danske Bank skraber bunden i generelt negativt C25
5
Ericsson overraskede analytikerne

Relaterede aktiekurser

Nnit A/S 160,00 0,1% Stigning i aktiekurs
Nnit Ord Shs 160,00 0,1% Stigning i aktiekurs

Køb- og salgsanbefalinger

  • Trend
  • Pengemaskinen

Seneste nyheder


Copyright Euroinvestor A/S 2018  Disclaimer  |  Cookie- og privatlivspolitik  |  Persondatapolitik
Aktieinformation leveres af Morningstar.
Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
 
19. juli 2018 03:46:34
(UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
Version: LiveBranchBuild_20180712.1 - EUROWEB2 - 2018-07-19 03:46:34 - 2018-07-19 03:46:34 - 1 - Website: OKAY