11 sep: Lundbeck/CEO: Kunne ikke sige nej til Teva
11 sep: Dong/Sydbank: Vigtig sejr men lav afregningspris et hår i suppen ..
11-09-2017 10:30:26

NNIT A/S: NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Relateret indhold
26 mar - 
Novo Holdings øger afkastet på investeringer uden for f..
22 feb - 
NNIT henter fireårig aftale hos Stark - NY
25 jan - 
Torsdagens aktier: Vestas og Nordea i bunden af dybrødt..

Pressemeddelelse

NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Den største danskejede udbyder af it-service, NNIT, udvikler enestående værktøjer på kunstig intelligens sammen med dansk iværksætter.

  • NNIT går sammen med SupWiz om at udvikle næste generation af intelligent software til kundeservice

  • SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens

  • Løsningen bliver en del NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde konkurrencedygtige globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser

  • Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

København, 11. September 2017 - NNIT A/S går sammen med SupWiz for at bruge nogle af verdens førende specialister inden for big data kundeservice og maskinlæring til at udvikle en portefølje af værktøjer til drift af kundeservice.

SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens.

"SupWiz består af nogle af verdens førende universitetsforskere i algoritmer. Kombinationen af dette universitetsdrømmehold og virksomhedseksperter er ret unik i vores industri," forklarer Jens Maagøe, Teknologidirektør, NNIT. Han fortsætter:  

"De fleste er enige om, at alle virksomheder bliver nødt til at bygge maskinlæring og kunstig intelligens ind i deres digitalisering, men de konkrete eksempler er stadig sjældne, så vi er stolte over at gå forrest i udviklingen." 

Løsningen bliver en del af NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser.

Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

Stephen Alstrup, Professor i algoritmik, Københavns Universitet og administrerende direktør for SupWiz forklarer:

"Vi er glade for samarbejdet med NNIT om at bygge kunstig intelligens ind i de ydelser, de leverer i Danmark og globalt. NNIT har en stærk arv som ledende udbyder af IT-services og -konsulentydelser og tilbyder en guldmine af historiske data og knowhow. Vi glæder os til at lære mere om deres processer og forretning."

SupWiz og NNIT vil med softwaren hjælpe virksomheder fra forskellige industrier med at udnytte den nye, digitale teknologis fulde potentiale og gentænke deres processer og forretningsmodeller.

Teknologier baseret på kunstig intelligens vil fra 2020 indgå i næsten hvert eneste nye softwareprodukt

1

  • Kombinationen af maskiner og mennesker kan opnå meget mere sammen, end de kan hver for sig1

  • I 2021, forudsiger Gartner, vil 40 % af nye virksomhedsapplikationer implementeret af serviceudbydere inkludere teknologier baseret på kunstig intelligens2

  • I 2020 vil mere end 40 % af alle projekter inden for dataanalyse have relation til kundeoplevelsen3

Yderligere oplysninger

Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com

Om NNIT

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af IT-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af IT-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life-sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S har flere end 2.800 medarbejdere www.nnit.com

Om SupWiz

SupWiz's algoritmeteam er unikt - måske det stærkeste hold globalt en start-up har haft. SupWiz's fokus er at bruge machine learning til at bringe kundesupport- og service til det næste digitale AI niveau. SupWiz's løsning består af "ticket routing", chatbots, effektive agenter og selvhjælps-systemer, som bl.a. benytter deep learning teknikker, der går længere end state-of-the-art.

https://www.supwiz.com/

1

http://www.gartner.com/newsroom/id/3763265

2

http://www.gartner.com/smarterwithgartner/artificial-intelligence-and-the-enterprise/

3

http://www.gartner.com/binaries/content/assets/events/keywords/crm/gartner-crm-predicts.pdf

NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.

The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.

Source: NNIT A/S via Globenewswire

Opret kommentar

Relateret debat

  • 1 uge
  • 1 måned
  • 1 År
Ingen indlæg

Bavarian: Udenlandske kapitalfonde øger væddemålet på kursfald

20-04-2018 16:36:15
En række kapitalfonde har onsdag og torsdag øget sine shortpositioner i biotekselskabet Bavarian Nordic. Det viser en række indberetninger til Finanstilsynet. Torsdag har Capital Partners øget sin shortposition til 0,62 pct. af aktierne fra 0,54 pct. Ligeledes har AHL Partners øget sin shortposition til 1,31 pct. af Bavarian-aktierne. Tidligere havde kapitalfonden shortet 1,20 pct.Arrow Street øge..

Vestas-konkurrent sælger flere vindmøller - men prispresset fortsætter

20-04-2018 12:49:56
Den amerikanske Vestas-konkurrent General Electric (GE) har solgt flere vindmøller i første kvartal, men selskabet melder om fortsat prispres i branchen. GE havde i de første tre måneder af 2018 en ordreindgang på 936 vindmøller mod 589 i samme periode sidste år. Selskabet oplyser ikke størrelsen på de solgte møller, men skriver i en kommentar, at det har haft en stærk vækst i USA målt på megawatt..

Brøndby-aktien banker til vejrs efter sejr over guldrival

20-04-2018 09:20:41
Aktien i Brøndby IF bliver sendt til vejrs med en stigning på 13,6 pct. til 1,25 kr. fredag morgen, efter at fodboldklubben torsdag aften vandt 3-2 på udebane over FC Midtjylland i Alka Superligaen.Med sejren fastholder Brøndby IF sin førsteplads i Alka Superligaen og har nu tre point ned til netop FC Midtjylland på andenpladsen. Der mangler at blive spillet seks runder, før sæsonen er slut i Alka..

Mest læste nyheder

  • 24 timer
  • 48 timer
  • 1 uge
1
Aktier/tendens: Tyder på flad åbning med Vestas i fokus
2
Vestas/SHB: Sænker anbefaling og kursmål - NY
3
Vestas/SHB: Sænker anbefaling og kursmål
4
Brøndby-aktien banker til vejrs efter sejr over guldrival
5
Vestas-konkurrent sælger flere vindmøller - men prispresset fortsætter

Relaterede aktiekurser

Nnit A/S 170,00 -0,5% Fald i aktiekurs
Nnit Ord Shs 169,80 -0,6% Fald i aktiekurs

Køb- og salgsanbefalinger

  • Trend
  • Pengemaskinen

Copyright Euroinvestor A/S 2018  Disclaimer Cookie- og privatlivspolitik
Aktieinformation leveres af Morningstar.
Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
 
21. april 2018 03:58:14
(UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
Version: ReleaseBuild_20180417.1 - EUROWEB5 - 2018-04-21 03:58:14 - 2018-04-21 03:58:14 - 1 - Website: OKAY