11 sep: Lundbeck/CEO: Kunne ikke sige nej til Teva
11 sep: Dong/Sydbank: Vigtig sejr men lav afregningspris et hår i suppen ..
11-09-2017 10:30:26

NNIT A/S: NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Relateret indhold
05 jan - 
Aktier/middag: Genmab i hopla topper C25 inden amerikan..
05 jan - 
NNIT indgår ny Arla-aftale til "mellemstort trecifret m..
26 okt - 
Torsdagens aktier: DSV skinnede mens Nordea tog skurker..
Relateret debat
05 jan - 
God gammeldags gevinsthjemtagning af insidere
05 jan - 
Og på selve dagen hvor nyheden kommer falder den, myskt..
05 jan - 
Hehe, præcis, måske noget er sluppet ud før vi andre få..

Pressemeddelelse

NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Den største danskejede udbyder af it-service, NNIT, udvikler enestående værktøjer på kunstig intelligens sammen med dansk iværksætter.

  • NNIT går sammen med SupWiz om at udvikle næste generation af intelligent software til kundeservice

  • SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens

  • Løsningen bliver en del NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde konkurrencedygtige globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser

  • Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

København, 11. September 2017 - NNIT A/S går sammen med SupWiz for at bruge nogle af verdens førende specialister inden for big data kundeservice og maskinlæring til at udvikle en portefølje af værktøjer til drift af kundeservice.

SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens.

"SupWiz består af nogle af verdens førende universitetsforskere i algoritmer. Kombinationen af dette universitetsdrømmehold og virksomhedseksperter er ret unik i vores industri," forklarer Jens Maagøe, Teknologidirektør, NNIT. Han fortsætter:  

"De fleste er enige om, at alle virksomheder bliver nødt til at bygge maskinlæring og kunstig intelligens ind i deres digitalisering, men de konkrete eksempler er stadig sjældne, så vi er stolte over at gå forrest i udviklingen." 

Løsningen bliver en del af NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser.

Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

Stephen Alstrup, Professor i algoritmik, Københavns Universitet og administrerende direktør for SupWiz forklarer:

"Vi er glade for samarbejdet med NNIT om at bygge kunstig intelligens ind i de ydelser, de leverer i Danmark og globalt. NNIT har en stærk arv som ledende udbyder af IT-services og -konsulentydelser og tilbyder en guldmine af historiske data og knowhow. Vi glæder os til at lære mere om deres processer og forretning."

SupWiz og NNIT vil med softwaren hjælpe virksomheder fra forskellige industrier med at udnytte den nye, digitale teknologis fulde potentiale og gentænke deres processer og forretningsmodeller.

Teknologier baseret på kunstig intelligens vil fra 2020 indgå i næsten hvert eneste nye softwareprodukt

1

  • Kombinationen af maskiner og mennesker kan opnå meget mere sammen, end de kan hver for sig1

  • I 2021, forudsiger Gartner, vil 40 % af nye virksomhedsapplikationer implementeret af serviceudbydere inkludere teknologier baseret på kunstig intelligens2

  • I 2020 vil mere end 40 % af alle projekter inden for dataanalyse have relation til kundeoplevelsen3

Yderligere oplysninger

Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com

Om NNIT

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af IT-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af IT-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life-sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S har flere end 2.800 medarbejdere www.nnit.com

Om SupWiz

SupWiz's algoritmeteam er unikt - måske det stærkeste hold globalt en start-up har haft. SupWiz's fokus er at bruge machine learning til at bringe kundesupport- og service til det næste digitale AI niveau. SupWiz's løsning består af "ticket routing", chatbots, effektive agenter og selvhjælps-systemer, som bl.a. benytter deep learning teknikker, der går længere end state-of-the-art.

https://www.supwiz.com/

1

http://www.gartner.com/newsroom/id/3763265

2

http://www.gartner.com/smarterwithgartner/artificial-intelligence-and-the-enterprise/

3

http://www.gartner.com/binaries/content/assets/events/keywords/crm/gartner-crm-predicts.pdf

NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.

The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.

Source: NNIT A/S via Globenewswire

Opret kommentar

Relateret debat

  • 1 uge
  • 1 måned
  • 1 År
Ingen indlæg

Novo Nordisk/Goldman: Diabetestablet vil få den høje vækst tilbage

19-01-2018 15:11:36
Novo Nordisk står med et meget stærkt kort på hånden, hvis selskabet får en tabletudgave af det store væksthåb Ozempic (Semaglutid) godkendt og sendt på markedet.Det mener den amerikanske investeringsbank Goldman Sachs, der vurderer, at investorerne på aktiemarkedet ikke har taget tilstrækkeligt højde for de store muligheder for diabetesmidlet.Derfor har banken hævet sit kursmål for Novo Nordisk-a..

WDH/SEB: Amerikansk høreapparatmarked vokser mere end ventet

19-01-2018 14:35:39
Der var mere fart på den private del af det amerikanske høreapparatmarked i slutningen af 2017, end den svenske bank SEB havde ventet.Det skriver Bloomberg News på baggrund af en analyse fra SEB.Den private del af det amerikanske høreapparatmarked voksede 7,3 pct. i fjerde kvartal mod 2,8 pct. i tredje kvartal ifølge tal fra American Hearing Aid Association. Det var højere, end SEB har ventet, og ..

Aktier/åbning: Børshuse skubber Chr. Hansen og Novo til tops

19-01-2018 09:23:02
Chr. Hansen og Novo Nordisk er strøget til tops på det danske aktiemarked og medvirker til at hive det danske C25-indeks i et solidt plus fredag morgen.Stemningen var ellers svagt negativ i futuremarkedet indtil kort før åbningen.C25-indekset stiger 0,5 pct. til 1160,09 og ligger til et samlet plus på 0,8 pct. i denne uge.Især Chr. Hansen er sprunget i vejret fra åbningen. Aktien stiger 3,9 pct. t..

Mest læste nyheder

  • 24 timer
  • 48 timer
  • 1 uge
1
Aktier/tendens: Novo får rygklap fra Goldman i mat marked
2
Novo/Goldman: Kursmålet hæves med godt 30 pct.
3
Aktier/middag: Chr. Hansen og Novo stryger frem efter analysenyt
4
Aktier/åbning: Børshuse skubber Chr. Hansen og Novo til tops
5
Bavarian starter forsøg med nyt kræfthåb

Relaterede aktiekurser

Nnit A/S 179,20 0,1% Stigning i aktiekurs

Køb- og salgsanbefalinger

  • Trend
  • Pengemaskinen

Copyright Euroinvestor A/S 2018  Disclaimer Privatlivspolitik
Aktieinformation leveres af Morningstar.
Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
 
19. januar 2018 22:10:28
(UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
Version: LiveBranchBuild_20180112.1 - EUROWEB3 - 2018-01-19 22:10:28 - 2018-01-19 22:10:28 - 1 - Website: OKAY