11 sep: Lundbeck/CEO: Kunne ikke sige nej til Teva
11 sep: Dong/Sydbank: Vigtig sejr men lav afregningspris et hår i suppen ..
11-09-2017 10:30:26

NNIT A/S: NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Relateret indhold
17 aug - 
Fredagens aktier: Mærsk og Vestas holdt C25 i vater
17 aug - 
NNIT/CFO: Der er fortsat usikkerhed om Novo Nordisk - N..
17 aug - 
NNIT har igen vækst hos Novo Nordisk
Relateret debat
17 sep - 
Vi kan vist takke Aktieinfo for dagens pæne stigning: h..

Pressemeddelelse

NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport

Den største danskejede udbyder af it-service, NNIT, udvikler enestående værktøjer på kunstig intelligens sammen med dansk iværksætter.

  • NNIT går sammen med SupWiz om at udvikle næste generation af intelligent software til kundeservice

  • SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens

  • Løsningen bliver en del NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde konkurrencedygtige globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser

  • Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

København, 11. September 2017 - NNIT A/S går sammen med SupWiz for at bruge nogle af verdens førende specialister inden for big data kundeservice og maskinlæring til at udvikle en portefølje af værktøjer til drift af kundeservice.

SupWiz og NNIT vil sammen udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens.

"SupWiz består af nogle af verdens førende universitetsforskere i algoritmer. Kombinationen af dette universitetsdrømmehold og virksomhedseksperter er ret unik i vores industri," forklarer Jens Maagøe, Teknologidirektør, NNIT. Han fortsætter:  

"De fleste er enige om, at alle virksomheder bliver nødt til at bygge maskinlæring og kunstig intelligens ind i deres digitalisering, men de konkrete eksempler er stadig sjældne, så vi er stolte over at gå forrest i udviklingen." 

Løsningen bliver en del af NNITs kontinuerlige bestræbelser på at tilbyde globale ydelser til kundeservice og støtte de kunder, der ønsker at styrke deres kundeserviceydelser.

Aftalen betyder, at SupWiz stiller sin dybe viden og indsigt i maskinlæring og algoritmer til rådighed, imens NNIT indgår i samarbejdet med et hold specialister, der kombinerer viden om procesoptimering, kundeservice-processer, data og knowhow.

Stephen Alstrup, Professor i algoritmik, Københavns Universitet og administrerende direktør for SupWiz forklarer:

"Vi er glade for samarbejdet med NNIT om at bygge kunstig intelligens ind i de ydelser, de leverer i Danmark og globalt. NNIT har en stærk arv som ledende udbyder af IT-services og -konsulentydelser og tilbyder en guldmine af historiske data og knowhow. Vi glæder os til at lære mere om deres processer og forretning."

SupWiz og NNIT vil med softwaren hjælpe virksomheder fra forskellige industrier med at udnytte den nye, digitale teknologis fulde potentiale og gentænke deres processer og forretningsmodeller.

Teknologier baseret på kunstig intelligens vil fra 2020 indgå i næsten hvert eneste nye softwareprodukt

1

  • Kombinationen af maskiner og mennesker kan opnå meget mere sammen, end de kan hver for sig1

I 2021, forudsiger Gartner, vil 40 % af nye virksomhedsapplikationer implementeret af serviceudbydere inkludere teknologier baseret på kunstig intelligens2

  • I 2020 vil mere end 40 % af alle projekter inden for dataanalyse have relation til kundeoplevelsen3

  • Yderligere oplysninger

    Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com

    Om NNIT

    NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af IT-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af IT-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life-sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S har flere end 2.800 medarbejdere www.nnit.com

    Om SupWiz

    SupWiz's algoritmeteam er unikt - måske det stærkeste hold globalt en start-up har haft. SupWiz's fokus er at bruge machine learning til at bringe kundesupport- og service til det næste digitale AI niveau. SupWiz's løsning består af "ticket routing", chatbots, effektive agenter og selvhjælps-systemer, som bl.a. benytter deep learning teknikker, der går længere end state-of-the-art.

    https://www.supwiz.com/

    1

    https://www.gartner.com/newsroom/id/3763265

    2

    https://www.gartner.com/smarterwithgartner/artificial-intelligence-and-the-enterprise/

    3

    https://www.gartner.com/binaries/content/assets/events/keywords/crm/gartner-crm-predicts.pdf

    NNIT og big-data-drømmehold udvikler værktøjer til kundesupport


    This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.

    The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.

    Source: NNIT A/S via Globenewswire

    Opret kommentar

    Relateret debat

    • 1 uge
    • 1 måned
    • 1 År
    Ingen indlæg

    Alm. Brand og Topdanmark hæves til "køb" af Danske Markets - NY

    24-09-2018 10:03:34
    Danske Markets hæver anbefalingen af aktierne i de to forsikringsselskaber Alm. Brand og Topdanmark.I begge tilfælde er anbefalingen hævet til "køb" fra tidligere "hold", fremgår det af Bloomberg News. Kursmålet for Topdanmark-aktien er justeret op til 320 kr. fra før 300 kr., mens 12-måneders kursmålet for Alm. Brands aktie er fastholdt på 64 kr. Danske Markets gentager i øvrigt en købsanbefaling..

    Aktier/tendens: Mærsk og Coloplast i fokus midt i handelskonflikt

    24-09-2018 08:26:39
    Coloplast og Mærsk kan komme i rampelyset mandag morgen, hvor de fortsatte handelsstridigheder mellem USA og Kina også vil være et af dagens store samtaleemner efter nye tariffer og en kinesisk afvisning af at deltage i nye handelsforhandlinger.Det tyder også på, at de danske eliteaktier skal en tur ned mandag morgen, hvor markedet igen er præget af den seneste udvikling i handelsstriden mellem US..

    Danske: Moody's ser risiko for sænkning af kreditvurderingen - NY

    21-09-2018 15:14:23
    Moody's Investors Service er gået i gang med at kigge kreditvurderingen af Danske Bank efter i sømmene og forudser, at der er risiko for en nedjustering. Det oplyser ratinginstituttet fredag, hvor udsigten for Danske Banks kreditvurdering er sænket til "negativ" fra "stabil".Ændringen kommer, efter at banken har offentliggjort rapporten om hvidvask i sin estiske filial tidligere på ugen, skriver M..

    Mest læste nyheder

    • 24 timer
    • 48 timer
    • 1 uge
    1
    Danske Bank-investorer sætter aktien på vippen - citat
    2
    Danske Bank er millimeter fra at udpege ny topchef - citat
    3
    Aktier/tendens: Mærsk og Coloplast i fokus midt i handelskonflikt
    4
    Aktier/middag: Ambu og Danske ryger til bunds i nervøst aktiemarked
    5
    Rejseselskab nedjusterer og ansætter tidligere Pandora- og Lego-chef

    Relaterede aktiekurser

    Nnit A/S 173,40 -0,1% Fald i aktiekurs
    Nnit Ord Shs 173,60 0,0% Aktiekurs uændret

    Køb- og salgsanbefalinger

    • Trend
    • Pengemaskinen

    Copyright Berlingske Media 2018  Handelsbetingelser  |  Cookiedeklaration  |  Cookie- og Privatlivspolitik  |  Ophavsret og vilkår
    Aktieinformation leveres af Morningstar.
    Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
     
    24. september 2018 21:22:02
    (UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
    Version: LiveBranchBuild_20180919.1 - EUROWEB3 - 2018-09-24 21:22:02 - 2018-09-24 21:22:02 - 1 - Website: OKAY