11 jan: ANDERS BOYER TAGER OVER SOM CFO I PANDORA EFTER PETER VEKSLUND
11 jan: Aarsleff skal udføre tre letbanekontrakter i København
11-01-2018 08:34:11

PANDORA PRÆSENTERER 2022 STRATEGI PÅ KAPITALMARKEDSDAG

Relateret indhold
17 okt - 
Onsdagens aktier: Nordea og Danske Bank endte i bunden ..
17 okt - 
Pandora: Amerikanere mindsker igen sats på kursfald
17 okt - 
Aktier/middag: Nordea og Danske Bank får negativ opmærk..
Relateret debat
18 okt - 
@MarkusK Hvad er Chi og Turquoise?
18 okt - 
Selv igennem en skod platform som nordnets, bliver jere..
18 okt - 
Tro det eller ej, men det er altså ikke nogen trussel a..

Tirsdag den 16. januar klokken 10.30 afholder PANDORA A/S kapitalmarkedsdag i København for analytikere, institutionelle investorer og presse.

På kapitalmarkedsdagen vil PANDORA præsentere virksomhedens strategiske retning frem mod 2022, der omfatter en ambition om at øge omsætningen årligt i perioden 2018-2022 med 7-10% i lokal valuta, samt med at fastholde en solid EBITDA-margin på omkring 35% startende fra 2018.

PANDORA har en brancheførende position som verdens største smykkeproducent med det mest velkendte varemærke i branchen. Ved at udnytte sin fuldt integrerede værdikæde vil PANDORA jagte de store vækstmuligheder på smykkemarkedet gennem: 

  • Innovate affordable jewellery: Styrkelse af Selskabets førende markedsposition inden for charms og armbånd samt betydelig vækst i andre smykkekategorier, herunder ringe, øreringe og halskæder og vedhæng

  • Agile Manufacturing: Udnyttelse af Selskabets nye produktionsanlæg og innovationscenter til at udvikle fremstillingen af smykker

  • Digitalised brand experience: Opbygning af digitalt lederskab og tilbyde en personlig brand-oplevelse på tværs af salgskanaler, der understøttes af et fortsat betydelig markedsføring med et stigende fokus på digitale medier

  • Winning omni-channel retail: Omdannelse fra grossistforretning til overvejende detailforretning med åbning af PANDORA-ejede konceptbutikker suppleret med overtagelse af franchise-konceptbutikker, hvilket indebærer øget værdiskabelse til aktionærerne

INNOVATE AFFORDABLE JEWELLERY

Som førende inden for charms og armbånd vil PANDORA fortsætte med at drive væksten i disse to kategorier. Dertil vil PANDORA øge omsætningen inden for ringe, øreringe samt halskæder og vedhæng betydeligt med en ambition om at generere ca. 50% af den samlede omsætning i disse kategorier i 2022. Innovation og løbende produktnyheder er nøglekomponenter til at ramme forbrugernes efterspørgsel, og derfor vil PANDORA lancere minimum ét nyt innovativt smykkekoncept om året samt øge antallet af årlige kollektioner fra 7 til 10.

AGILE MANUFACTURING:

Pandora har for nylig etableret verdens største innovationscenter for udvikling af smykker. Ved at udnytte dette samt selskabets nye produktionsfaciliteter i Thailand vil PANDORA udvide sine produktionsfærdigheder for at kunne levere et diversificeret og innovativt produktudbud, samtidig med at der opnås en øget effektivitet og agilitet.

DIGITALISED BRAND EXPERIENCE

For at adressere en foranderlig forbrugeradfærd vil PANDORA tage et stort skridt inden for digital markedsføring, som i 2022 vil udgøre mere end 60% af PANDORAs markedsføring, hvilket i dag ligger på ca. 30%. PANDORA vil øge sin ’share of voice’ og bruge mere end DKK 2,5 mia. i 2022 på markedsføring svarende til ca. 8% af omsætningen.

WINNING IN OMNI-CHANNEL RETAIL

PANDORA vil øge andelen af PANDORA-ejede konceptbutikker ved at åbne ca. 200 konceptbutikker om året (ca. 65% PANDORA-ejede) og overtage 75-150 franchise konceptbutikker årligt. I 2022 vil omkring 2/3 af Selskabets konceptbutikker være PANDORA-ejede. PANDORA har en ambition om at øge omsætningen fra eSTORE til 10-15%. Integration af online og de fysiske butikker og dermed tilbyde forbrugeren omnichannel levering og service-funktionaliteter. De multibrandede butikker vil enten blive opgraderet til fuldt brandede salgssteder (shop-in-shop) eller afviklet. 

Som en del af præsentationen vil følgende fremadrettet udsagn blive offentliggjort:

  • Koncernens omsætning, i perioden 2018-2022, forventes at stige 7-10% i lokalvaluta

Det direkte sammenlignelige salg for PANDORA-ejede konceptbutikker (inklusive eSTORE) forventes at levere lav til midt-encifret vækst

  • PANDORA forventer en årlig positiv indvirkning fra butiksovertagelser på DKK 500-1.000 mio.

  • PANDORA forventer årligt at tilføje netto 200 nye konceptbutikker i perioden 2018-2022

  • EBITDA-marginen i perioden 2018-2022 forventes at være ca. 35%. Sammenlignet med det nuværende niveau, vil EBITDA-marginen være negativ påvirket af:

    • En bredere og mere innovativ produktportefølje

    • En stigende andel af PANDORA-ejede butikker

  • Anlægsinvesteringer i perioden 2018-2022 som en andel af omsætningen forventes at være ca. 5%.

  • Den effektive skattesats forventes at ligge i niveauet 21-22%

  • Kapitalmarkedsdagen vil blive webcastet live på: investor.pandoragroup.com og vil efterfølgende være tilgængelig på Selskabets hjemmeside.

    Alt præsentationsmateriale vil blive gjort tilgængeligt på dagen på: investor.pandoragroup.com/presentations.cfm.

    OM PANDORA

    PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 7.700 forhandlere, herunder mere end 2.300 konceptbutikker.

    PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan mere end 23.800 medarbejdere, hvoraf ca. 13.200 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2016 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 20,3 mia. (ca. EUR 2,7 mia.).

    KONTAKT

    For yderligere information kontakt venligst:

    INVESTOR RELATIONS                            

    Magnus Thorstholm Jensen

    Vice President, Head of Investor Relations

    +45 7219 5739

    mtje@pandora.net

    MEDIA RELATIONS

    Martin Kjærsgaard Nielsen

    Global Head of Media Relations

    +45 50 77 52 71

    mnie@pandora.net

    Christian Møller

    Investor Relations Officer

    +45 7219 5361

    chmo@pandora.net

     

     

    Opret kommentar

    Relateret debat

    • 1 uge
    • 1 måned
    • 1 År
    13 okt
    PNDORA
    Carnegie's seneste analyse gav lidt medvind til pandora, men det var slet ikke meningen, idet alle j..
    21
    13 okt
    PNDORA
    Der er jo nok hverken tale om en case som Nordisk Fjer eller Roskilde Bank, idet både CEO og CFO har..
    11
    13 okt
    PNDORA
    @skafte123 Tallene som @brandtkim oplyser er ikke helt forkerte.  
    11
    18 okt
    PNDORA
    Så er du tilbage med dine nedsættende indlæg.Jeg forestiller mig ikke ret meget, hvorfor tror du ove..
    8
    13 okt
    PNDORA
    Lars Marcher CEO fra AMBU. Var i forbindelse med regnskabet for tredje kvartal ude at sige, at en an..
    7
    17 okt
    PNDORA
    Pandora meldte selv ud i Q2 at man nu forventede Q3 som et svagt kvartal, derfor er det vel utopi at..
    6
    13 okt
    PNDORA
    @skafte123 Det passer ikke helt, hvad du skriver. Se kvartalsvise tal nedenfor. Der er kommet en ned..
    6
    13 okt
    PNDORA
    Pandora solgte i 2017 for ca. 22,7 mia kr. og forventes i 2018 at sælge for ca. 23,2 mia kr. Måske g..
    6
    13 okt
    PNDORA
    Jeg tror det der er sket, er at Pandora har fået det der hedder sonderende bud eller nærmere fået in..
    6
    13 okt
    PNDORA
    Rygtet kommer fra en britisk forretningsforbindelse, som jeg tidligere har haft glæde af at lytte ti..
    5

    DSV/Nykredit: Høj vækst kan være kortsigtet effekt af handelskrig

    18-10-2018 10:11:03
    Der var usædvanligt høje vækstrater hos DSV's konkurrent Kuehne + Nagel, da schweizerne aflagde sit regnskab for tredje kvartal torsdag morgen.Selskabet skriver selv, at det klarer sig langt bedre end markedet, men spørgsmålet er, om den store fremgang også er en kortsigtet effekt af handelskrigen, der har fået især amerikanske virksomheder til at skynde sig med at få importeret fra USA før toldst..

    Banknordik opjusterer takket være sunde kunder

    18-10-2018 08:26:15
    Banknordiks kunder har det godt, og det giver lavere nedskrivninger for banken, der derfor opjusterer sine forventninger til 2018.Faktisk har nedskrivningerne været på et niveau, hvor der netto har været tocifrede millionoverskud på den post i alle tre kvartaler hidtil i år.Det fortæller Banknordik i en foreløbig regnskabsmeddelelse torsdag morgen.- Årsagen til opjusteringen af forventningerne til..

    Danske/forsker: Tilsyns forhåndsgodkendelse er ikke normal praksis

    17-10-2018 13:56:23
    Danske Bank ville have ansat den interne kandidat Jacob Aarup-Andersen som ny administrerende direktør i stedet for Thomas Borgen. Det har banken dog droppet, da Finanstilsynet har rejst bekymring over hans erfaring. Det kunne betyde, at han ville blive godkendt og derfor har Danske Bank droppet ansøgningen. Men i virkeligheden er det slet ikke Finanstilsynets opgave at forhåndsgodkende en direktø..

    Mest læste nyheder

    • 24 timer
    • 48 timer
    • 1 uge
    1
    Caroline Wozniacki indgår aftale om egen kryptovaluta
    2
    Danske Bank/UBS: Skærer igen i kursmålet
    3
    Aktier/tendens: Stormvejr i Nordea og Danske Bank i ventet rødt marked
    4
    Aktiemarkedets frygtindeks stiger igen efter dage med fald
    5
    Torsdagens aktier: Banker banket mod bunden i grønt C25

    Relaterede aktiekurser

    Pandora A/S 425,70 -0,4% Fald i aktiekurs
    Pandora 65,04 0,0% Aktiekurs uændret

    Køb- og salgsanbefalinger

    • Trend
    • Pengemaskinen

    Copyright Berlingske Media 2018  Handelsbetingelser  |  Cookiedeklaration  |  Cookie- og Privatlivspolitik  |  Ophavsret og vilkår
    Aktieinformation leveres af Morningstar.
    Data er forsinket 15-20 minutter iht. de enkelte børsers regler om videredistribution.
     
    19. oktober 2018 07:33:09
    (UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
    Version: LiveBranchBuild_20181005.3 - EUROWEB3 - 2018-10-19 07:33:09 - 2018-10-19 07:33:09 - 1 - Website: OKAY