Henter kommentarer

Amazon vil kopiere Netflix og Disney


 
Hvad er P/E-værdi?
Vis mere

Amazon overvejer at lancere end reklamestøttet streamingtjeneste og dermed følge i kølvandet af Netflix og Disney, som begge tidligere har lanceret tilsvarende produkter.

Det erfarer The Wall Street Journal.

Læs også: Nordnet om dansk aktie: Kan give afkast på 100 pct.

Tanken er, at den eksisterende reklamefri og i Prime-abonnementet inkluderede streamingtjeneste, Prime Video, skal lanceres med reklamer på platformen.

Diskussionerne om ideen har stået på i kølvandet af, at Amazon har sat fokus på besparelser og blandt andet har gennemført store fyringsrunder og reduktioner i sit leveringsnetværk.

Læs også: Ørsted skruer markant op for investeringerne

Annoncer er en voksende indtægtskilde for den amerikanske internethandelskæmpe. I første kvartal var indtægterne herfra på 9,5 mia. dollar efter en vækst på årsbasis på mere end 20 pct., og dermed er kun Meta Platforms og Alphabet større på området i USA.

Hvis man ikke har et Prime-abonnement, kan man i dag købe sig adgang Prime Video for 8,99 dollar om måneden.

Amazon, der ikke har villet kommentere oplysningerne over for The Wall Street Journals, aktie falder onsdag med 3,6 pct.

Læs også: Banker ændrer holdning til underholdningsgigant

Læs også: Ørsted og Vestas indgår samarbejde

.\˙ MarketWire