Den ikoniske Struer-virksomhed Bang & Olufsen fastholder forventningerne til overskudet regnskabsåret. Men selskabet advarer om, at det dog bliver lige til øllet.
Således skriver selskabet i den netop offentliggjort børsmeddelelse, at omsætningsvækst, EBIT-margin (driftsmargin) før særlige poster og de frie pengestrømme vil være i den lavere ende af udmeldingsintervallet.
Bang & Olufsen har ikke bare skævt regnskabsår, det er ligefrem også skævt på månederne. I deres regnskabsmæssige andet kvartal fortæller virksomheden, at omsætningen er steget med 6 pct.
Overskuddet landet på bare 3 mio. kr.
“Vores turnaround forløber planmæssigt og for at sikre, at vi forsætter den udvikling og er godt rustet til fremtiden, skærper vi nu den strategiske retning. Det gør vi ved at cementere vores position inden for luksus, øge vores fokus på cirkularitet og udviklingen af tidløse produkter samt bruge ny teknologi til at tilbyde vores kunder mere rumlig og personaliseret lyd. Vi er overbevist om, at det vil gøre, at vi skiller os endnu mere ud, hjælpe os til at, prioritere vores investeringer, og understøtte vores vækstambitioner selv i et vanskeligt makroøkonomiske miljø,« udtaler adm. direktør Kristian Teär.
Selskabet skriver desuden, at især lanceringen af selskabets seneste soundbar, Beosound Theatre, havde en positiv indvirkning på produktsalget. Det økonomiske klima fik imidlertid selskabets retailpartnere til fortsat at udvise tilbageholdenhed med afgivelse af nye ordrer.