Den danske bryggerikæmpe Carlsberg opjusterer.

Danmarks største bryggeri har øget salget med 10 pct. i første halvdel af 2021 sammenlignet med sidste år. Det oplyser Carlsberg i forbindelse med offentliggørelsen af selskabets 2. kvartalsregnskab onsdag morgen. Carlsberg ser nu en organisk EBIT-vækst på 8-11 pct. mod tidligere guidet 5-10 pct.

Det danske bryggeris salg er dog stadig påvirket af coronanedlukningerne i visse dele af verden, påpeger Carlsbergs topchef, Cees ’t Hart i en forberedt kommentar til regnskab:

»På mange markeder er mennesker og virksomheder desværre fortsat påvirket af COVID-19-pandemien. Selvom vi ser en gradvis tilbagevenden til et mere normalt miljø på markeder i hele Europa, er andre markeder, især i Asien, stadig underlagt alvorlige restriktioner på grund af nye infektionsbølger.«

»Mens usikkerheden om resten af ​​året fortsætter, er vi tilfredse med styrken i 1. halvår-resultaterne og den gode start på 3. kvartal, hvilket gør det muligt for os at opgradere indtjeningsvejledningen for året og lancere det tredje kvartalsvise aktietilbagekøbsprogram,« lyder det fra Carlsberg-topchefen.

Cees ’t Hart mener, at Carlsberg har leveret et »stærkt « resultat, og at man er tilfredse med udviklingen i lyset af coronapandemien:

»Toplinjevækst, forbedring af driftsmarginen og væsentligt højere pengestrøm viser styrken i vores geografiske fodaftryk og mærkeportefølje og den stærke gennemførelse af vores initiativer for at sikre Carlsberg-koncernens sundhed på kort og lang sigt. Modstandsdygtigheden af ​​vores strategiske prioriteter fremgår yderligere af, at de overordnede tal for 1. halvår 2021 ligger forud for 1. halvår 2019 på en lignende måde. «

Opdateres....