Henter kommentarer

Coloplast klar med nye finansielle forventninger frem mod 2030

(ARKIV) Coloplasts hovedkvarter i Humlebæk, tirsdag den 31. oktober 2017. Coloplast kommer med regnskab for første kvartal tirsdag den 5. februar 2019.. (Foto: Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix)
(ARKIV) Coloplasts hovedkvarter i Humlebæk, tirsdag den 31. oktober 2017. Coloplast kommer med regnskab for første kvartal tirsdag den 5. februar 2019.. (Foto: Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix) Foto: Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix
Vis mere

Det danske medicoselskab Coloplast holder tirsdag kapitalmarkedsdag, hvor en ny strategi frem mod 2030 er omdrejningspunktet.

Selskabet har netop udsendt en meddelelse, der rummer mere om strategien, der har fået navnet Impact4.

Strategien har nemlig medført, at C25-selskabet offentliggører en ny finansiel ambition med en organisk omsætningsvækst på 7-8 pct.

Virksomheden forventer en femårig gennemsnitlig årlig vækstrate (CAGR) frem mod regnskabsåret 2029/30. I samme periode skal den absolutte EBIT vokse mindst ligeså hurtigt som omsætningen, og afkastet på investeret kapital (ROIC) ventes at overstige 20 pct. i regnskabsåret 2029/30.

»Jeg er, sammen med resten af bestyrelsen og direktionen, glad for at præsentere vores nye 5-årige strategi ’Impact4’. De strategiske prioriteter i Impact4 sætter en klar retning for selskabet – en retning, hvor kunden er i centrum i alt, hvad vi gør,« udtaler midlertidig topchef Lars Rasmussen.

Strategien, der skal løbe de næste fem år, omfatter, som navnet også antyder, fire punkter:

  1. ’Grow through innovative customer offerings’ ved at sætte standarden for sundhedspleje og ved at skabe et stærkt fokus på kunderne på tværs af alle vores forretningsområder.
  2. ’Unlock next level efficiency gains’ for at øge effektiviteten og reducere kompleksiteten på tværs af organisationen.
  3. ’Embrace technology including AI to elevate user experience and scale’ ved at investere i ny teknologi og programmer.
  4. ’Cultivate a winning and sustainable company’ ved at fremme en kultur med fokus på kunden og resultater samt en stærk pipeline af ledere.