2025 bliver det år, hvor den fremadstormende medievirksomhed Better Collective, der tjener penge på marketingsamarbejder med diverse bettingselskaber, finder sin base og gør klar til selskabets næste vækstkapitel. Sådan lyder meldingen fra stifter Jesper Søgaard, der sammen med sin medstifter og nu co-CEO Christian Kirk Rasmussen sidder for bordenden i selskabet, der har været nogle turbulente måneder igennem. En udfordrende periode for selskabet og dets direktører, der har været vant til stribevis af opkøb og høj vækst.»Det har været en hård omgang, og vi har virkelig skullet handle. Men jeg er meget tilfreds og stolt over organisationens parathed til at tilpasse sig de ændringer, vi har oplevet,« siger Jesper Søgaard, da Euroinvestor taler med ham i forbindelse med selskabets regnskab for første kvartal af 2025. Den turbulente periode for selskabet startede for alvor i oktober 2024, hvor Better Collective måtte nedjustere sine forventninger til året betydeligt - blandt andet på baggrund af udfordringer på det brasilianske marked. Det førte til et massivt kursfald på hele 38,9 pct. på dagen for nedjusteringen. I forbindelse med nedjusteringen annoncerede selskabet også, at man ville tilpasse forretningen og reducere sine omkostninger med omtrent 50 mio. euro - eller 373 mio. kr. Omend det har været nogle hårde måneder, så mener Jesper Søgaard, at det har været »helt naturligt«, at Better Collective har skullet gå igennem en proces, hvor forretningen har skullet tilpasses til nye ændringer i markedet. Det drejer sig blandt andet om udfordringer i Brasilien, hvor bettingmarkedet er blevet underlagt nye reguleringer. Det har kostet 7 mio. euro på omsætningen i første kvartal af 2025, når man sammenligner med første kvartal af 2024, fremgår det af selskabets regnskab. »For os er det vigtigste, at vi handler på de ændringer der er og tilpasser virksomheden til den fremtid vi tror der kommer. Det synes jeg vi har gjort, og at vi har sat og skabt fundamentet for fremtidig vækst,« siger Jesper Søgaard, og tilføjer at Better Collective har som ambition at kunne levere organisk vækst på toplinjen fra 2026. Tilpasningsperioden for Better Collective er dog ikke kommet uden skrammer for aktionærerne eller stifterne selv.Aktiekursen for selskabets danske notering er nede med 45 pct. når man kigger tolv måneder tilbage. Det har Jesper Søgaard og makkeren Christian Kirk Rasmussen dermed også mærket på egen pengepung, da de to stiftere hver ejer knap 17 pct. af aktierne. Det svarer til omtrent 935 mio. kr. ved mandagens kursniveau. »Når vi kigger på kursudviklingen, så er vi selvsagt rigtig ærgerlige over den. Det skal ikke være nogen hemmelighed. Men vores perspektiv som selskab og mit som Co-CEO og medstifter er, at vi skal lykkedes på 5 og 10-års sigte,« siger Jesper Søgaard og fortsætter: »Vi følger planen, og det, der giver os solid optimisme om fremtiden, er, at vi er i et underliggende vækstmarked. Så når vi får landet i de nye udviklinger i markedet, så vil der være underliggende vækst, som vi kan ride på ryggen af - og så forhåbentlig være dygtige og levere endnu højere vækst end markedet. Det er det perspektiv, vi har.« Better Collective -aktien har fået en pæn start på 2025, hvor den danske notering er steget med 20 pct. i år indtil videre. {embedded type='node/custom_code_html' id='113715'}