Facebook oplyser onsdag, at de vil forbyde reklamer for produkter, der hævder at kunne kurere eller forebygge coronavirus. Det skriver Reuters.
Meddelelsen fra den sociale medie-gigant kommer samtidigt med, at de står overfor øgede lovgivningsmæssige krav til den type indhold Facebook faciliterer, specifikt emner der afspejler ekstreme ideologier og falske nyheder.
Annoncer med f.eks. påstande om, at ansigtsmasker »100 pct. garanteret forhindrer spredning af virussen« vil ikke være tilladt, siger en virksomhedstalsmand for Facebook. Annoncer der indikerer, at der er et begrænset parti af disse typer af produkter, for derved at øge salget, vil også blive fjernet. Desuden tillader Facebook ikke, at annoncører målretter disse annoncer mod brugere, der i forvejen har vist interesse i emner som 'vaccine-skepsis'.
Læs også: Ekspert: Derfor er Facebook-aktien spændende
Virussen, som antages at have sin oprindelse i den kinesiske by Wuhan, har indtil nu forårsaget mere end 2.700 dødsfald.
Coronavirus førte til, at Facebook aflyste et marketing-topmøde med 4000 mennesker i marts i San Francisco. I Barcelona blev den mobile verdenskonference i februar også aflyst.
Læs også: Facebook: Foreslår tilsyn til kontrol af hadtale og fake news
Læs også: Sådan spreder coronavirus sig til økonomien