Mens Nordnet kæmper for at finde hoved og hale i en stort sikkerhedsbrist, så er kunderne rasende over, at de ikke er blevet informeret.
Lige nu er der lukket helt ned hos Nordnet, der har over en halv million danske aktive kunder og dermed er den mest populære investeringsplatform i Danmark. Det sker efter en sikkerhedsbrist, hvor man pludselig har kunnet se andres indestående.
Lige nu raser kunder i trådene på Nordnets sociale medier over, at de ikker er blevet informeret.
»Kæmpe skandale, at man skal læse om en sikkerhedslæk på Ekstrabladet - hvorfor har I ikke meldt noget direkte ud til brugere?,« skriver en.
»Hvorfor melder de ikke noget ud?,« lyder det fra en anden.
Nordnets pressechef Jonas Melander får spørgsmålet, om de har sovet i timen ved ikke at melde hurtigt ud.
»Det er et spørgsmål om, at vi ikke ved så meget endnu, og vi har vi har valgt at tage alle vores ressourcer, så vi kunne få løst problemet først og fremmest,« siger han til B.T.
»Vores kundeserviceteam bliver ringet i stykker, og de tager så mange henvendelser, som de kan, og vi prøver at besvare alle og berolige dem.«
Det store sikkerhedsbrist skal nu finkæmmes, fortæller han.
»Vi er ved at undersøge grunden, til at det er sket, og hvad har man haft adgang til. Vi kan konstatere, at det ikke er hacking, men det højst sandsynligt en intern opdatering. Det er vi ved at undersøge.«
»Det har ikke været muligt at udbetale penge, for man skal have en forhåndsgodkendt konto, der skal stemme overens med ens eget depot.«
Har man kunnet handle med andres indestående?
»Det er vi stadig ved at finde ud af. Hvis det er tilfældet, så ruller vi det hele tilbage, så det står, som det gjorde før. Men man har ikke kunnet få udbetalt penge,« siger Jonas Melander Hammer.
Artiklen er oprindeligt udgivet på BT
