Pricing power er økonomers betegnelse for, hvor følsom en virksomhed er, når den ændrer priserne på sin produkter.
En høj grad af pricing power betyder, at virksomheden kan hæve prisen eller hælde ekstra omkostninger over på kunderne, uden at produkterne bliver så dyre, at forbrugerne vælger et andet mærke.
Pricing power er en nyttig egenskab i et inflationsscenarie, fordi det bliver en fordel at kunne sende regningen for dyrere råvare videre til kunden.
Læs også: Aktieordbog: Det betyder investeringsbegreberne
Læs også: 12 børsudtryk, du bør kende


shoppingtips med reklamelinks
Det koster 0 kr. - vind luksusophold til 8.000 kroner
Læs også: Aktiechef: Aktier kan stige til nye højder
Læs også: Chefanalytiker sætter ord på chok-tal: Det er konsekvensen
Læs også: Danske aktier stiger
Læs også: Boligredaktør: Rentesænkning på vej
Læs også: Boligredaktør: Stagflation kan ramme USA
Læs også: Seniorøkonom: Ny svag arbejdsmarkedsrapport fra USA