Henter kommentarer

Ikonisk racerbil skal køre med dansk logo


I den kommende Formel 1-sæson kommer den ikoniske røde Ferrari-racer til at drøne rundt på verdens racerbaner med et dansk logo på bilen. 

Den danske virksomhed Bang & Olufsen samarbejder nemlig med den ikoniske italienske bilproducent, og i de kommende to sæsoner af Formel 1 er B&O også sponsor for racerholdet Scuderia Ferrari. 

Sponsoratet er en betydelig omkostning, erkender Christoffer Østergaard Poulsen, der er SVP for business development hos Bang & Olufsen overfor Børsen

»Ja, men også en betydelig gevinst. Vi ønsker at øge kendskabet til Bang & Olufsen globalt, og det her er nærmest den perfekte platform med det perfekte brand. Som med alle andre partnerskaber vurderer vi grundigt værdien af, hvor vi bedst bruger vores tid og ressourcer. Både vi og Ferrari er meget tilfredse med samarbejdet efter det første år, og derfor er vi også glade for at kunne udbygge det,« siger han til avisen. 

B&O havde også sit logo på Ferraris bil i 2023, viser billeder af bilen

Læs også: Tidligere Novo-topchef sætter villa til salg for stort millionbeløb

Det er ikke første gang, at Bang & Olufsen indgår et samarbejde med et Formel 1 hold. I 2022 blev det annonceret, at Bang & Olufsen blev 'official team partner' for racerholdet Williams. 

»Jeg er stolt af dette nye partnerskab. Vi deler Williams' passion for ekstraordinære resultater, præstationer og ønsket om kun at skabe det bedste, og sammen kan vi tilbyde nogle ekstraordinære oplevelser til fans og kunder. Det er en central strategisk prioritet for os at øge vores brandbevidsthed, og med dette partnerskab vil vi kunne nå endnu flere globale forbrugere fra denne weekend og i de kommende år,« lød det fra B&O topchef Kristian Tëar i den forbindelse. 

B&O-aktien har haft det hårdt det seneste lange stykke tid. De seneste fem år er Bang & Olufsen-aktien faldet med 90 pct. 

Af den senest tilgængelige årsrapport for 2022/23 fremgår det, at Bang & Olufsen i perioden havde et underskud på 141 mio. kr. Faktisk fremgår det, at virksomheden fra Struer har leveret røde tal på bundlinjen de seneste 4 regnskabsår. 

Bang & Olufsen er blandt andet kendt for sin tradition for dansk design, hvor selskabet står bag flere designklassikere såsom Beomaster 1900, Beosound 9000 og Hyperbo 5 RG Steel. 

Selskabets historie går helt tilbage til 1925.