Henter kommentarer

Nordea-direktør: Disse kunder har vi svært ved at hjælpe


Nordea har svært ved at hjælpe visse kunder med at sadle om.

Det fortæller Mads Skovlund Pedersen, direktør for privatkunder i Nordea. Det skriver Finans.

Usikkerheden er stor og inflationen er høj. Det betyder, at mange ifølge finansmediet må sadle økonomien om, så man kan få et større rådighedsbeløb.

Selvom Nordea gerne hjælper med at sadle om, har de svært ved at hjælpe en bestemt type kunder.

»Det er der, vi kan hjælpe. Men helt ærligt, så har vi svært ved at hjælpe kunder med en meget enkel økonomi, som ikke har noget, der kan flyttes rundt,« siger Mads Skovlund Pedersen ifølge Finans.

Med enkel økonomi menes der kunder, som ikke ejer noget af særlig værdi.

Læs også: Pensionsgigant: 95 pct. vil drage fordel af opsparing, som få har hørt om

Læs også: Forbrugertilliden i historisk fald – ikke set i 48 år