Ny minister: Skatteregler for kryptovaluta skal ændres


Loven på beskatning af kryptovaluta skal laves om.
Det er meldingen fra Jakob Engel-Schmidt (M), der er nyudnævnt skatte- og vækstminister, ifølge FinansWatch.
»De nuværende regler for beskatning af kryptoaktiver er længe – og med rette – blevet kritiseret. Jeg ser det som en bunden opgave at sikre, at de danskere, som investerer i kryptoaktiver, ikke fremover beskattes, når deres samlede investeringer giver et tab,« lyder det fra den nye minister i et svar på et spørgsmål stillet af Mads Strange fra Liberal Alliance.
Problematikken med de nuværende skatteregler er, at man risikerer at betale skat på trods af, at man har tabt penge på sine investeringer - hvad der også kaldes asymmetrisk beskatning.
Læs også: Chefstrateg peger på aktievindere – fremhæver 'attraktiv' indgang netop nu
Læs også: Dansk hedgefond i hård kritik af hollandsk selskab: Ikke i investorernes interesse