Ørsted frifindes i milliardstridighed


Ørsted er blevet frifundet i sagen om Elsam.
Det skriver Sø- og Handelsretten på sin hjemmeside torsdag.
Elsam - som i dag er ejet af Ørsted - var anklaget for at have taget for høje elpriser i det vestlige Danmark mellem 2003 og 2006.
Der var over 1000 sagsøgere i sagen, som var både elhandelsselskaber og slutbrugere, der krævede et milliardbeløb af Ørsted.
Oprindeligt lød kravet på 4,4 mia. kr., men over de 18 år som sagen har taget er kravet vokset til 11,7 mia. kr. grundet renter, ifølge Energiwatch.
Læs også: SK Hynix i vild kursoptur
Læs også: Olieprisen falder under særligt niveau