Novo Nordisks supersællert Wegovy har næsten været umulig at undgå, hvis man den seneste måned har set TV i USA.

En særlig reklamefilm for fedmemidlet med navnet 'Discover the Power' er blevet sendt over 6000 gange i løbet af juni og nået ud til omkring 2 mia. husholdninger, hvilket gør reklamen til den tredje mest sete reklame i perioden.

Det skriver Wall Street Journal.

Reklamefilmen er en del af Novo Nordisks nationale reklamekampagne under navnet, 'The Power of Wegovy.' Kampagnen er blevet sparket i gang kun et år efter, at Novo Nordisk måtte begrænse opstart af nye patienter på medicinen, for at få styr på produktionskapaciteten.

Ifølge Wall Street Journal har Novo Nordisk betalt omkring 42 mio. dollar for tiden på sendefladen til reklamefilmen.

Novo Nordisks diabetesmiddel Ozempic, der ligesom Wegovy er bygget på det aktive stof semaglutid og også har vist mange af de samme effekter som Wegovy herunder vægttab, er allerede kendt i USA. 

På det seneste har Wegovy også opnået en del mere opmærksomhed i det store land på den anden side af Atlanten. Det skyldes blandt andet, at Novo Nordisk har fået godkendt nye indlægssedler til Wegovy fra de amerikanske sundhedsmyndigheder (FDA). På de nye indlægssedler er det BMI-interval, der fastlægger, hvem der må tage medicinen blevet fjernet, og medicinens evne til at reducere kardiovaskulære risikofaktorer er blevet tilføjet. 

Novo Nordisk har længe kæmpet med at følge med efterspørgslen på sine midler Wegovy og Ozempic, men selskabet planlægger at investere 6,8 mia. dollar i produktion i år, skriver Wall Street Journal. 

Omkring 35.000 nye amerikanske patienter starter på Wegovy om ugen, oplyser Novo Nordisk ifølge Wall Street Journal. 

Du kan se reklamefilmen fra Novo Nordisk her: 

Læs også: Novo svarer igen – kalder præsidentens udmelding for »skuffende«

Læs også: Novo-rival ser stort potentiale i kommende fedmemidler: 'Jeg tror, vi har vinderkort på hånden'