Storaktionær vil sælge ud af Torm


Storaktionæren Oaktree vil sælge ud af sine aktier i det danske tankrederi Torm.
Aktionæren vil sælge 3,51 mio. Torm-aktier til en samlet værdi på 104,6 mio. dollar, skriver Bloomberg News med henvisning til kilder tæt på sagen.
Det svarer til, at Oaktree vil sælge aktierne til en udbudspris på cirka 29,80 dollar, hvilket er en rabat på cirka 2 pct. sammenlignet med mandagens lukkekurs på 30,27 dollar af Torms amerikanske notering.
Ifølge mediet ejer Oaktree lige nu 23,8 mio. aktier i Torm, hvilket svarer til omkring 23,3 pct. af alle aktierne.
Hvis det lykkes Oaktree at sælge de ønskede 3,51 mio. Torm-aktier, så vil aktionæren have omkring 20,3 mio. aktier tilbage.
Læs også: Russisk firma får tilladelse til at kopiere Novo-guldæg
Læs også: Magtfuld tech-boss afviser Musks vilde planer
SÆRARRANGEMENT - Millionærklubben Eksklusiv: Aktiekonkurrencen er halvvejs i hus - Millionærklubben gør status
De kæmper om æren og pengene til daglig i Millionærklubbens investeringskonkurrence, og nu er det tid til at få svesken på disken. Hvem læste markedet korrekt? Hvem fik satset på de helt rette temaer? Og hvem har førertrøjen på, her hvor halvåret melder sin ankomst? Det kan du blive klogere på denne aften, hvor Millionærklubbens faste panel stiller op til debat om alt det, de gjorde, alt det, de skulle have gjort, og alt det, de har tænkt sig at gøre for at tage føringen i andet halvår.
Debatten styres af Millionærklubbens vært, Bodil Johanne Gantzel, og i panelet kan du møde:
Lau Svenssen, chefanalytiker hos Svenssen & Tudborg,
Lars Persson, teknisk analytiker hos Aktierådet,
Michael Friis Jørgensen, aktiechef hos HC Andersen Capital,
og Michelle Nørgaard, selvstændig aktiestrateg.
I løbet af aftenen byder vi også på en forfriskning og lidt snacks, så du kan læne dig tilbage, blive inspireret af panelets ekspertviden og ikke mindst blive klogere på, hvordan du får mest muligt ud af dine investeringer. Køb dine billetter her: www.euroinvestor.dk/arrangementer