To Mærsk-skibe har nu sejlet gennem Hormuzstrædet


Efter fire måneder i den Persiske Golf har Mærsk sejlet to af de skibe, som det danske rederi opererer ud af Hormuzstrædet.
Der er tale om Mærsks ejet skib, Maersk Baltimore, og et lejet skib. Begge er nu sikkert kommet på den anden side af strædet.
- Beslutningen om at indlede sejladsen gennem Hormuz-strædet blev truffet på baggrund af grundige sikkerhedsvurderinger og anbefalinger fra Mærsks sikkerhedspartnere i regionen, skriver Mærsk i en opdatering, ifølge Børsen.
Læs også: Efter stor succes i USA: Analytiker forudser opjustering fra Novo Nordisk
Læs også: Rheinmetall-aktien dykker: Man skal tænke sig ekstra godt om inden man køber, mener strateg