Torsdag falder afgørelse i sag om milliardkrav mod Ørsted


Torsdag falder der endelig afgørelse i en sag om milliardstridigheder vedrørende Ørsted.
Her til formiddag ventes Sø- og Handelsretten at afsige dom om, hvorvidt Elsam, som fusionerede med Dong Energy (der senere skiftede navn til Ørsted) i 2006, misbrugte sin dominerende stilling på elmarkedet og dermed opkrævede urimeligt høje priser.
Oprindeligt lød kravet på 4,4 mia. kr., men over de 18 år som sagen har taget er kravet vokset til 11,7 mia. kr., skriver Energiwatch.
Læs også: Efter stor succes i USA: Analytiker forudser opjustering fra Novo Nordisk
Læs også: Olieprisen falder under særligt niveau