Hvis du er Nordea-kunde, har du måske oplevet, at det har været sværere at logge ind på netbank den seneste måned.
Det skyldes, at banken har været ramt af en række af de såkaldte DDoS-angreb.
Og nu åbner Nordea for, at kunder kan søge om erstatning, skriver FinansWatch.
»Hvis forstyrrelserne i Nordeas tjenester har forårsaget dig økonomisk skade, kan du lave en reklamation om forstyrrelserne med blanketten nedenfor,« lyder det i en Nordea-besked ifølge FinansWatch.
Det er dog op til banken at vurdere, om kunderne har lidt økonomisk skade.
Et DDoS-angreb er et overbelastningsangreb.
Ifølge SikkerDigital er det mere specifikt et angreb, hvor »en person med vilje overbelaster for eksempel en hjemmeside, så siden ikke kan svare eller bryder sammen«.
Og det kan så betyde, at en hjemmeside bliver utilgængelig.
Nordea vil over for FinansWatch ikke sige, hvem der står bag angrebene. Kun, at de har været omfattende:
»Det er ikke en tilfældig fyr i en kælder, der finder på at lancere et DDoS-angreb, der varer i 25 dage, og hvor der bliver skiftet angrebsmetode så ofte, som vi oplever det,« siger Mads Skovlund Pedersen, landechef for Nordea Danmark.
Artiklen er oprindeligt bragt på BT
Læs også: Drømmer du om tidligere pension? Én ting er afgørende, mener privatøkonomisk rådgiver
