Henter kommentarer

Kriseramt medieselskab sælger populært indhold til konkurrent


Den kriseramte medievirksomhed Viaplay sælger 38 Premier League-kampe pr sæson til konkurrent i en aftale, som gælder fra den kommende sæson.

Det oplyser køberen, Prime Video, der er Amazons streamingtjeneste, i en pressemeddelelse onsdag formiddag.

Der er tale om 38 livekampe, som spilles kl. 13.30 om lørdagen.

Samtlige 38 kampe vil udelukkende være tilgængelige på Prime Video, oplyser man om aftalen, som er fireårig og gælder både Danmark og Sverige.

Det vil altså sige, at Premier League-fans kan se frem til i alt 152 live-kampe fra den bedste engelske række på Prime Video.

Prime Video har tidligere på året meldt ud, at man har købt ni tv-serier, heriblandt 'Den som dræber', fra Viaplay, som samtidig har varslet prisstigninger.

Prime Video oplyser desuden, at købet af Premier League-rettighederne ikke kommer til at føre til ekstra omkostninger for streamingtjenestens kunder.

Viaplay-aktien stiger med lige omkring 1 pct. onsdag formiddag. Det seneste år er aktien dog gået tilbage med 99,6 pct. 

Denne artikel er oprindeligt blevet bragt på BT.