Aktiemarkedet byder på en lang række stærke selskaber, men det gælder om at finde dem, der er prissat fornuftigt.
Det forklarer porteføljeforvalterne Johannes Møller og Dan Wejse fra investeringsforeningen MW Compounders i mandagens udgave af Millionærklubben. Kapitalforvalteren fokuserer på aktier, hvor det er en fordel at være investeret i lang tid, og hvor aktien samtidig kan købes til en attraktiv pris.
Det kan du læse mere om her
En af de aktier som porteføljeforvalterne tror særligt meget på, er Restaurant Brands-aktien.
Restaurant Brands står bag kendte fastfood-brands som Burger King, Tim Hortons, der er Canadas svar på Starbucks, samt Popeye, der minder om KFC-fastfoodgiganten. Johannes Møller fremhæver, at Restaurant Brands har en asset light-forretningsmodel, hvor man ikke binder særlig megen kapital i forretningen.
»De har en franchisemodel, hvor man ikke ejer restauranterne, men modtager bare et gebyr for dem, der driver restauranterne. De kan derfor tjene rigtig gode marginer uden at binde særlig mange penge,« udtaler Johannes Møller.
Han fremhæver samtidig, at Restaurant Brands har en ret pæn vækst, og at virksomheden har nogle mærker i porteføljen, der har potentiale til, at man kan brede forretningen ud. Han mener samtidig, at Restaurant Brands udmærker sig inden for kapitalallokering, og for eksempel udbetaler en ret stor del af overskuddet ud til aktionærerne. Samtidig er selskabet ifølge ham blevet mere disciplineret i forbindelse med dets opkøb. Det kunne senest ses, da Restaurant Brands lavede et opkøb af en sandwichkæde i sidste uge, som ifølge kapitalforvalteren fremstår som et godt opkøb.
I løbet af de sidste 12 måneder er aktien i Restaurant Brands faldet med 1,86 pct.
Men hvordan ser fremtiden ud for fastfoodgiganten?
Ser man på, hvad de professionelle analytikere i bankerne og analysehusene mener om Restaurant Brands-aktien, så er de forholdsvis positive.
Der er ifølge Bloomberg 29 analytikere, der har dækning af aktien. Af dem har 16 en købsanbefaling, mens 12 analytikere har en hold-anbefaling. Kun én af analytikerne, har en sælg-anbefaling.
Ser man på analytikernes kursmål, altså hvad analytikerne i gennemsnit vurderer, at aktiekursen vil bevæge sig imod inden for de næste 12 måneder, så ser de et kurspotentiale på 19,3% pct.
De vurderer, at Restaurant Brands-aktien kan bevæge sig imod 69,24 dollar, hvor den mandag lukkede i 58,05 dollar.
Den, der er mest positiv over for Restaurant Brands-aktien, er canadiske Scotiabank, der har en købsanbefaling og et kursmål på 79 dollar. Et lignende synspunkt finder man hos analysehuset Oppenheimer, der har en købsanbefaling samt et kursmål på 76 dollar.
I den modsatte ende af skalaen finder man bl..a. storbanken Goldman Sachs, der har en sælg-anbefaling og et kursmål på 58 dollars.
Du kan prøve kræfter på aktiemarkedet uden at investere for rigtige penge ved at bruge Euroinvestors porteføljeværktøj gratis. Du logger ind på Euroinvestor i menuen øverst til højre på sitet. Du kan også klikke videre på de enkelte aktier i artiklen ovenfor og få mere information om virksomhedernes afkast, forretningsmodel samt en række nøgletal.
Læs også: Investorerne har mistet milliarder - men det er en overreaktion, lyder det
Læs også: Porteføljeforvaltere ser potentiale i aktien - det mener analytikerne om den

Få styr på økonomien til efteråret: 10 smarte greb, der kan spare dig tusindvis af kroner