Får ny topchef: Så meget er Pandora-aktien steget under Alexander Lacik

Det afgående topchef i Pandora, Alexander Lacik, har været særdeles lukrativ for Pandora - i hvert fald for smykkekæmpens aktionærer, der har kunnet se deres investering vokse i perioden.
Siden april 2019, hvor Alexander Lacik tiltrådte rollen som topchef, er aktien i Pandora nemlig steget knap 269 pct.
Det svarer til, at investorerne har fået et gennemsnitligt afkast på 22 pct. om året i den periode, Alexander Lacik har været ved roret.
I samme periode er det ledende indeks herhjemme - C25 - blot steget 43 pct.
Det viser data fra Bloomberg.
Efter knap syv år som topchef har Alexander Lacik har besluttet at gå på pension ved den næste ordinære generalforsmaling den 11. marts næste år.
En afløser er allerede fundet. Det bliver selskabets nuværende CMO, Chief Marketing Officer, Berta de Pablos-Barbier, som nu skal stå i spidsen for selskabet.
Hun blev en del af Pandora tilbage i november sidste år, og har ifølge meddelelsen stået i spidsen for den strategiske positionering af Pandora som et komplet smykkebrand med succes. Læs mere om hende her.
Bestyrelsesformand i Pandora, Peter Ruzika, er meget tilfreds med, at den kommende topchef i Pandora bliver Berta de Pablos-Barbier.
Det siger han i den børsmeddelelse, der netop er landet, og som afslører, at der er et topchefskifte på vej i den danske smykkekæmpe.
»Sammen med Alexander Lacik bragte vi hende ind i organisationen som en potentiel CEO-kandidat, og undervejs i processen stod hun klart frem som det oplagte valg,« siger Peter Ruzicka og tilføjer:
»Hun er en visionær leder med stærke analytiske evner og en perfekt blanding af erfaring fra topbrands inden for luksus, mode og FMCG. Hun er den rette person til at lede vores fortsatte vækst, og jeg er glad for, at vi kan fastholde vores strategiske fokus og momentum i denne smidige og veltilrettelagte ledelsesovergang.«




