Inden længe vil en række af luksuskoncernen LVMHs kendte mærke være et finde som udsmykning på diverse Formel 1 baner over hele verden.

LVMH har indgået en stor sponsoraftale med en varighed på 10 år og til en årlig værdi på knap 673 mio. kr. med Formel 1.

Det annoncerede LVMH i en fondsbørsmeddelelse, ifølge Bloomberg News.

Aftalen er gældende fra 2025, hvor man kommer til at kunne se modemærket Louis Vuitton, champagnemærket Moët Hennessy og urmærket TAG Heuer pryde Formel 1-banerne.

Aftalen kommer til at løbe i 10 år, hvilket bringer den samlede pris op på mere end 6,7 mia. kr.

Dermed overtager LVMH den sponsoraftale, som Rolex har siddet på siden 2013.

LVMH var storsponsor ved De Olympiske Lege og De Paralympiske Lege i Paris over sommeren, hvor selskabet endte med at bruge 1,1 mia. kr. på annonceringsaftaler.

Interessen for Formel 1 er steget markant de seneste år. Dette skyldes blandt andet tilføjelsen af en række nye racerbaner til sæsonens program, skriver finansmediet. Derudover har Netflix's dokumentarserie, 'Formula 1: Drive to Survive' også fået flere til at få øjnene op for sporten.

LVMHs sponsoraftale er indgået i en periode, hvor luksusaktierne har haft det svært grundet svag efterspørgsel i Kina. 

Over det seneste halve år er LVMH-aktien faldet med 18 pct. 

Læs også: Vil du finde den næste Novo Nordisk? Sundhedsinvestor peger på de selskaber, man som privatinvestor skal holde øje med

Læs også: Advarer mod dyr fejl: Forældre og børn går glip af lækker gevinst