Der er udbytte på vej til aktionærerne i rederiet Norden.

Det fremgår af selskabets regnskab for første kvartal af 2026, der er blevet offentliggjort onsdag morgen.

Udbyttet lyder på 2 kr. per aktie.

Derudover igangsætter Norden et aktietilbagekøbsprogram på 25 mio. dollar - svarende til 159 mio. kr.

Læs også: Norden går tilbage på bundlinjen

Millionærklubben

Det er sæsonens helt store regnskabsdag med tal fra et hav af toneangivende danske selskaber. Millionærklubben står klar til et første blik på de mange udmeldinger med aktiechef Michael Friis Jørgensen fra HC Andersen Capital og CEO Claus Johansen fra Global Health Invest i studiet. Med på telefonen er også CEO Jan Rindbo fra DS Norden om dagens økonomiske opdatering fra rederiet. Vært: Bodil Johanne Gantzel