Torsdag kommer der nyt fra den amerikanske streamingkæmpe Netflix i form af regnskab for andet kvartal af 2025.
Og det bliver spændende af særligt én årsag, lyder det fra Lars Skovgaard Andersen, der er senior investeringsstrateg i Danske Bank.
De seneste år er der nemlig sket et skifte indenfor vores forbrug fra det fysiske og cykliske forbrug mod det digitale forbrug, forklarer strategen og fortsætter:
»Cyklisk forbrug har det svært, og digital forbrug bruger vi mange penge på.«
»Vi køber ikke tøj, men vi lægger pengene hos Netflix,« tilføjer han.
Derfor bliver det spændende at se, om man i regnskabet kan se, at forbrugernes voksende digitale forbrug fortsat er stort.
Dog har Netflix en del konkurrenter, påpeger strategen, hvilket kan presse, hvor meget Netflix tjener.
Før regnskabet venter analytikerne, at omsætningen i andet kvartal vil lande på 11 mia. dollar, mens de venter et driftsresultat på 3,68 mia. dollar.
Analytikerne forudser også, at der i andet kvartal vil være 308,14 mio. betalende abonnenter hos streaminggiganten.
Aktien i Netflix er braget op det seneste år og er steget med 92 pct.


Det koster 0 kr. - vind luksusophold til 8.000 kroner