Henter kommentarer

Pensionsgigant sender erstatning til 25.000 kunder efter fejl


Pensionsgiganten Danica Pension har lokaliseret en fejl i deres rådgivning af kunderne fra 2015, og derfor kan godt 25.000 kunder nu se frem til at modtage erstatning. 

Det drejer sig om, at Danica Pension ikke i tilstrækkelig grad rådgav sine kunder om ændrede afkastmuligheder, da reglerne for pensionsalderen ændrede sig tilbage i 2015, skriver Børsen

»Der er ikke noget at rafle om. Vi burde have rådgivet nogle kunder, det har vi ikke gjort. Det medfører, at nogle kunder har fået et lavere afkast på opsparingen, end de burde have haft. Det tab kompenserer vi nu,« siger driftsdirektør Jesper Bjerre til avisen.

I alt har 35.000 kunder været berørt af fejlen, men Danica vurderer, at 25.000 har lidt et tab og derfor står til at skulle få udbetalt erstatning. Den samlede udbetaling vil være på 250 mio. kr. 

Danica Pension er ejet af Danske Bank. Selskabet har i følge egne oplysninger mere end 750.000 kunder i Danmark. 

Læs også: Ikke én analytiker anbefaler at sælge amerikansk tech-mastodont

Læs også: Aktiestrateg advarer mod udviklingen: De her aktier er sårbare – kan blive mindre værd