Henter kommentarer

Stor forskel på top og bund i kunderangering af forsikringsselskaber: Hele branchen går tilbage - 'jeg er overrasket'


Det er en af de udgifter, som for rigtig mange danskeres vedkommende bare kører af sted, indtil vi en dag pludselig får brug for vores forsikringsselskab og støder ind i sandhedens time:

Betaler vi til det rigtige selskab? Får vi hjælp, når vi har brug for det? Loyalty Group er netop udkommet med deres årlige kundemåling af forsikringsselskaber - og der er stor forskel på top og bund. Find dit eget selskab i rangeringen herunder.

B.T. og Euroinvestor samarbejder - derfor findes artiklen også på B.T.

Målingen er sat sådan sammen, at 2.780 danskere vurderer deres eget forsikringsselskab ud fra seks parametre.

Læs også: Aktierne har fået »bøllebank« i år. Erfaren investor ser mulighed for comeback: 'Der skal ikke så meget til'

Baseret på svarene udregnes der en samlet score. Den generelle tendens i årets måling er, at danskernes tilfredshed med deres forsikringsselskab er gået tilbage.

»I oktober havde vi jo en stormflod, og det er sådan noget, der virkelig kan gøre folk bekymrede. Der er blevet skabt en masse tvivl om, hvem der dækker hvad, og der har været en del besværlige forløb. Den usikkerhed sætter sig i sådan en måling,« siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group:

»Jeg er egentlig overrasket over, hvor markant en udefrakommende begivenhed kan påvirke danskernes tilfredshed med deres forsikringsselskab over en bred kam. Men mit bud er, at det generelle tilfredshedsniveau nok er lidt bedre igen til næste år.«

Læs også: Saxo Bank advarer investorer: Du vil blive overrasket

I toppen af målingen ligger Lærerstandens Brandforsikring - igen, igen.

»Det er 12. år i træk, at de ligger nummer et, og det er i sig selv ret unikt. De scorer relativt højt på alle parametre, og de har formået at gøre sådan, at deres kunder føler sig godt behandlet,« siger Lars Jepsen:

»Det er enormt flot at kunne bevare den position.«

Det er dog ikke alle selskaber, der klarer sig lige godt.

»I den her branche har vi generelt et ret højt tilfredshedsniveau sammenlignet med andre. Men ikke desto mindre er der store forskel fra de øverste placeringer til de nederste.«

Se hele målingen her.

Loyalty Groups rangering af forsikringsselskaberne:

Hent data Lavet med Datawrapper Vis mere

Læs også: 2024 er et lovende, men risikofyldt investeringsår

Læs også: Ny forvalter i Millionærklubben - sådan vil han få 250.000 kr. til at yngle mest