Nye tal fra smykkekæmpe: Dyk ned i dem her
Den danske smykkekæmpe Pandora har netop løftet sløret for, hvordan det er gået de seneste måneder i form af et dugfrisk regnskab for årets tredje kvartal.
Selskabet kommer ud med en omsætning, der er som ventet, hvis man tager udgangspunkt i konsensusestimater indsamlet af selskabet selv forud for regnskabet.
Omsætningen lander på 6,3 mia. kr.
Driftsindtjeningen lander på 880 mio. kr. mod ventede 873 mio. kr. Tallet er lavere end samme periode sidste år, hvor det landede på 980 mio. kr.
Like for like-væksten lander på 2 pct., hvilket er under de ventede 3 pct. Tallet er også en del lavere end samme periode sidste år, hvor det lød på 7 pct.
Like for like måler en virksomheds salgsvækst ved kun at medtage de butikker eller salgskanaler, der har været åbne i både den nuværende og den tilsvarende periode året før. På den måde får man et mere retvisende billede af den underliggende udvikling, uden at nye butikker eller lukkede enheder påvirker sammenligningen.
På bundlinjen ligger der i kvartalet 489 mio. kr. mod ventede 490 mio. kr.
Smykkekæmpen fastholder sine forventninger til året, der omfatter en organisk vækst på mellem 7-8 pct.
Til gengæld ventes like for like-væksten at lande mellem 3-4 pct mod før 4-5 pct.
Topchefen Alexander Lacik sætter i regnskabet ord på det seneste kvartal:
»Vi fortsætter vores vækstrejse og leverede et solidt resultat i et kvartal præget af det udfordrende makroøkonomiske miljø. Vi intensiverer vores indsats for at skabe brandheat, og den indledende respons på vores nye produktlanceringer viser, hvordan vi kan fortsætte med at udnytte markedspotentialet med vores kombination af innovation, prisvenlighed og følelsesladet storytelling. Vi er godt forberedte til den kommende feriesæson og er på vej til at nå vores mål for året.«
Pandora blev etableret i 1980'erne i Danmark og er førende inden for charm-armbånd.

Genialt: Det her kort skal du have

Novo Nordisk sænker forventningerne


Nyt boliglån kan være på vej





















