Meget er på spil for streaminggiganten HBO i håbet om at gøre deres nye serie, House of the Dragon til et hit.
Efter sigende har HBO brugt 100 mio. dollar på en kæmpe marketing kampagne for at udbrede den nye serie, ifølge en rapport. Det svarer til 739,7 mio. kr.
Det skriver Marketwatch.
Serien er en forløber til den populære serie, Game of Thrones, som også blev produceret af HBO indtil 2019, hvor ottende og sidste sæson kom ud på streamingtjenesten.
Læs også: Lau Svenssen om sin nye aktie: Et guldkorn
Det store kampagnebudget kommer oven i de cirka 200 mio. dollar, som det har kostet at producere den nye serie. Det svarer til 1,5 mia. kr. Det er næsten dobbelt så meget, som en sæson af Game of Thrones kostede at producere.
Dermed har hvert afsnit af den nye serie kostet cirka 20 mio., svarende til 147,9 mio. kr.
Denne store satsning løber af stablen på samme tid med, at streamingtjenesten er i gang med en større sparerunde. HBO er nemlig ejet af Warner Bros. Discovery, som skal spare 3 mia. dollar efter fusionen af AT&T's T, WarnerMedia og Discovery Inc., der fandt sted i april.
Besparelserne har kostet, at flere serier og film er blevet fjernet fra HBO Max. Derudover er 14 pct. af de ansatte hos Warner Bros. Discovery blevet fyret.
En aktie i Warner Bros Discovery koster 13,7 kr. mandag eftermiddag. Den er faldet med 22,6 ct. over de seneste tre måneder.
Læs også: Memeaktier styrter sammen
Læs også: Dansk topchef færdig – børskæmpe skifter ud i toppen

Få styr på økonomien til efteråret: 10 smarte greb, der kan spare dig tusindvis af kroner