Henter kommentarer

| Opdateret

Vildt trekantsdrama i C25


 
Bodil Johanne Gantzel og Michael Friis Jørgensen dyster i de smarte aktiebegreber. Aktieskolen på Euroinvestor er din ultimative guide til at blive en god investor. Her er spørgsmålet ‘Hvad er P/E-værdi?’
Vis mere

Nu bliver det Mærsk, der skal stå for Vestas containerfragt, skriver selskaberne i en pressemeddelelse onsdag.

Partnerskabet skal være med til at betjene den fortsatte efterspørgsel på vedvarende energi.

Samarbejdet omfatter dør-til-dør-transport fra Vestas leverandører til fabrikker og lagre, ligesom alle forsendelser via luftfragt også er omfattet. Dog kommer det nye partnerskab ikke til at bestå af fragt på veje. Det vil DSV og andre samarbejdspartnere fortsat tage sig af.

Læs også: Danske Bank: Aktierne er blevet billigere

Det var tilbage i 2020, at vindmøllegiganten Vestas indgik en eksklusiv aftale med transport- og logistikkæmpen DSV, men med det nye partnerskab med Mærsk ryger en del af Vestas's transport over til Mærsk, skriver Finans.

»Vi ønsker at skabe en bæredygtig, robust og forudsigelig forsyningskæde, og ved at samarbejde med en verdensleder som Mærsk styrker vi vores forsyningskæde,« udtaler vicedirektør i Vestas, Tommy Rahbek Nielsen, i meddelelsen.

Onsdag formiddag falder Vestas-aktien marginalt med 0,1 pct. Mærsk B-aktien dykker 1,4 pct.

Læs også: Børshus om dansk højdespringer: Køb aktien

Læs også: Ny begyndelse kan være på vej for 'ekstremt skuffende' C25-aktie