Henter kommentarer

Kendt tech-investor efter Gravitys faldt kraftigt: Det tror jeg om de næste kvartaler


Den sydkoreanske gaming-aktie Gravity faldt kraftigt på dets seneste regnskab tirsdag.

Aktien, som er blandt tech-investoren Mads Christiansens aktiefavoritter faldt op mod 18 pct. på regnskabet, og selvom regnskabet ifølge Mads Christiansen »var meget som forventet.« Det fortæller den kendte tech-investor og Millionærklubben-porteføljeforvalter Mads Christiansen i onsdagens udgave af podcasten 'Millionærklubben'.

»Jeg lagde til i aktien tirsdag. Regnskabet var meget som forventet. Når et spilselskab har nye lanceringer, så betyder det meget for omsætningen, og så får de nogle gode kvartaler. Når de ikke har nogle nye lanceringer, så er det mere 'so so' med regnskabstallene,« udtaler Mads Christiansen.

Derfor betyder det meget for Gravity-aktien, hvad der er i selskabets pipeline, når man ser frem på de næste kvartaler, forklarer Mads Christiansen.

Læs også: Kendt tech-investor tror på gaming-aktie til 2021: 'Gravity-aktien er alt, alt for billig'

»Det virker ret oplagt, at næste kvartal – altså Gravitys første kvartal – ikke bliver særlig fedt. Der er ikke så meget godt i vente, for der er ikke rigtig nogle nye launches. Men selskabets 'Origin'-spil skal lanceres i Japan, mens spillet 'Next' – der er i Taiwan nu – skal lanceres i Sydøstasien,« udtaler han.

Mads Christiansen vurderer derfor, at Gravitys anden og tredje kvartal kommer til at se rigtig gode ud. Det afgørende er derfor folks investeringshorisont, mener tech-investoren.

I videoen ovenfor ses udviklingen i markedsværdien pro anno for en række gaming-selskaber. Grafikken er lavet via Flourish Studio

»Hvis den horisont er ét kvartal frem, så skal man bestemt ikke købe Gravity nu, for det bliver ikke særlig fedt, men hvis ens investeringshoristont er et par kvartaler længere frem, så tror jeg, at Gravity er et fantastisk køb lige nu,« udtaler han.

Han fremhæver samtidig, at Gravity fornylig har lavet en aftale med den amerikanske basketballorganisation NBA om at udvikle et basketball-spil til Sydøstasien. Han forklarer NBA's interesse med, at Sydøstasien opfattes som et »super interessant« område med en ung befolkning og et voksende marked.

Læs også: 3 mulige vinderaktier til 2021: 'Den har vi et godt øje til'

 

»For mig siger det, at Gravity er ved at blive en go-to-partner, hvis man gerne vil ud i Sydøstasien med et spil eller et brand. NBA vil gerne forstærke deres brand i Sydøstasien, og det vælger de så at gøre via et mobilspil,« udtaler han.

Han henviser til, at den internationale fodboldorganisation FIFA også har forsøgt at udbrede kendskabet til fodbold i Kina på lignende måder, fordi FIFA ifølge ham ønskede at opbygge et brand, et marked og en forretning i Kina.

»Det siger noget om, hvad Gravity også kan og de muligheder, der også er i Gravity-selskabet. Den er billig på nøgletallene nu, men det handler meget om ens tidshorisont,« mener han.

Han understreger, at det er enormt svært at vurdere, hvordan Gravity-aktien opfører sig, når regnskabstallene kommer, fordi der ifølge ham ikke er ret mange institutionelle investorer i Gravity.

»Men når vi ser på den lange bane, så er det her (udsvingene, red.) støj,« udtaler han.

Han mener desuden at vide, at der er stigende interesse for Gravity-aktien fra en række amerikanske investeringsbanker. Det kan betyde, at der kommer nogle institutionelle investorer ind i aktien, fordi de ser mere end et par kvartaler frem, forklarer han.

»Derfor kan man godt risikere, at aktiekursen kører fra en nu her, så jeg bliver bare hængende i båden og holder fast i aktien,« udtaler Mads Christiansen.

Læs også: Investorer: Opgiv jagt på udbytteaktier

Læs også: Niclas Faurby: Kan du forestille dig, at din formue er mindre om 15 år?